کرج- رئیس کل دادگستری استان البرزگفت: موفقیت شورای حل اختلاف مرهون اعتمادی است که به مردم شد و این موفقیت آیینه باور به کارآمدی مردم عادی کوچه و بازار است.

موفقیت شورای حل اختلاف مرهون اعتماد به مردم است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان در آیین تجلیل از کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان البرز که صبح امروز دوشنبه  برگزار شد مجموعه شوراهای حل اختلاف را یکی از سرمایه‌های مهم قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: کارکنان این مجموعه بدون هیچ نوع چشم‌داشتی منشا خدمات ارزشمندی در دستگاه قضایی کشور بوده‌اند.

وی افزود: مجموعه شورای حل اختلاف حلقه واصل دستگاه قضایی با بدنه جامعه است و به منزله یک فرصت ارزشمند جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی در تحقق ماموریت‌ها و آرمان‌های دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز شورای حل اختلاف را بخشی جدایی‌ناپذیر و تاثیرگذار در دستگاه قضایی و مکمل آن عنوان و بیان کرد: این مجموعه به عنوان یک یار صدیق در کنار همکاران قضایی و اداری دادگستری نقشی مهم در تحقق اهداف دستگاه قضایی دارد.

وی به روند رو به رشد شوراهای حل اختلاف اشاره و توضیح داد: این شورا در سایه تلاش خالصانه مسئولان، قضات، نیروهای ستادی، اعضا، دبیران توانسته مراحل رشد و نمو خود را با سرعت و افتخار طی کند و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که همه از آن متنفع هستند و به تعبیر شایسته‌ای«در شورای حل اختلاف همه برنده‌اند».

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز اعتماد کنونی مردم به شورای حل اختلاف را نتیجه کار صادقانه و نیت مخلصانه افراد شریفی دانست که در این مجموعه فعالیت می‌کنند و بدون هیچ نوع توقعی همه همت خود را صرف خدمت به مردم می‌کنند.

وی ادامه داد: موفقیت شورای حل اختلاف مرهون اعتمادی است که به مردم شد؛ تجربه ثابت کرده هر جا به مردم اعتماد شده نتیجه فراتر از انتظار بوده و این موفقیت آیینه باور به کارآمدی مردم عادی کوچه و بازار است که باید برای حفظ این سرمایه همه مسئولان تلاش کنند.

فاضلیان به شرایط شوراهای حل اختلاف اشاره و متذکر شد: با وجود تلاش‌های صادقه و جهادی کارکنان این مجموعه منابع و امکانات شایسته آن نبوده است.

وی افزود: تصویب و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف، روند رو به رشدی در این مجموعه بود ولی در مورد میزان همخوانی آن با اهداف عالیه تشکیل شورای حل اختلاف سئوالات جدی وجود دارد و این شورای صد درصدی مردمی به عنوان بخشی از دستگاه قضایی قرار داده شده است؛ البته شورای حل اختلاف بخش جدانشدنی دستگاه قضایی است ولی باید همه الزامات پیش‌بینی شود که امیدواریم این نقیصه در قانون جدید در نزدیکترین زمان ممکن اصلاح شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تاکید بر اینکه مهمترین نقطه عطف شورای حل اختلاف سلامت کارکنان آن است گفت: قطعا اگر دستگاهی منحرف باشد نمی‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد و آنچه در مورد شورای حل اختلاف صادق است اینکه میزان ریزش‌ها و لغزش‌ها در این مجموعه در کمترین میزان نسبت به دستگاه‌ها است.

وی دیگر خصیصه بارز شورای حل اختلاف استان البرز را پایین بودن مقدار آرای نقض شده بیان کرد و افزود: در زمینه تعداد پرونده‌های مصالحه در دعاوی با قابلیت صلح نیز هرچند استان البرز آمار خوبی داشته ولی ناکافی است که امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر این آمار افزایش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.