با گذشت ۹ هفته از لیگ برتر، هنوز دستمزد داوران برای قضاوت در لیگ برتر فوتبال پرداخت نشده است.

پرداختی به داوران لیگ برتر بعد از ۹ هفته؛ صفر ریال!

به گزارش قدس آنلاین، با وجود گذشت ۹ هفته از لیگ برتر، داوران و کمک داوران دستمزد قضاوت‌های خود را دریافت نکرده‌اند. همچنین داورانی که در لیگ دسته اول و دوم کار قضاوت را برعهده داشته‌اند، پولی نگرفته و حتی از سال گذشته نیز مطالباتی دارند. از طرفی، دستمزد داوران در سال‌های اخیر افزایشی نداشته و آخرین افزایش مربوط به دوران ریاست مهدی تاج رئیس پیشین کمیته داوران و فعلی فدراسیون فوتبال بود.

میزان پرداخت پولی که به داوران و کمک داوران برای قضاوت داده می‌شود، در نوع خود جالب است. داور وسط برای هر قضاوت در لیگ برتر باید مبلغ ۶۵۰ هزار تومان بگیرد که با احتساب مالیات رقم پرداختی به ۵۸۵ هزار تومان می‌رسد. اگر فرض کنیم داوری ۳۰ هفته قضاوت کند که چنین چیزی امکان ندارد، در نهایت سالی ۱۷ میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان خواهد گرفت. این در حالی است که دستمزد هر کمک داور برای قضاوت ۴۵۰ هزار تومان و با احتساب مالیات ۴۰۵ هزار تومان خالص خواهد بود.

وضعیت دپارتمان داوری هم پس از کنار رفتن حسن کامرانی‌فر نامشخص است. هر چند برخی از کارشناسان داوری اعتقاد دارند بهتر است تنها کمیته داوران باشد، چرا که در سال‌های اخیر افراد زیادی در کمیته و دپارتمان داوری به اختلاف خوردند. خبرهایی هم رسیده که یکی از داوران باتجربه قدیمی که ناظر داوری مسابقات فوتبال بوده، قرار است به عنوان دبیر دپارتمان داوری منصوب شود که هنوز به طور رسمی این خبر تأیید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.