کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : بچه های مسجدی دلسوز هستند و در مساجد می توان کار عمیق کرد.

مسجد بالاترین جایگاه برای پیگیری فرمایشات رهبری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیزاده در دیدار مسئول و اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: کانونهای مساجد با ارتباط موثر و مستمری که با اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه دارند، می توانند در زمینه های مختلف از جمله موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ کار و تلاش، فعالیتهای موثر و سازنده ای داشته باشند.

علیزاده تصریح کرد: مسجد بالاترین جایگاه برای پیگیری فرمایشات رهبری است، به همین دلیل افرادی که وارد این حوزه می شوند باید اعتقاد به موضوع داشته باشند، بچه های مسجدی دلسوز هستند و در مساجد می توان کار عمیق کرد، زیرا جبهه اقتصادی یک خط مقدم است.

وی تأکید کرد: با نصب العین قراردادن فرمایشات رهبری، باید گام های مؤثری در راستای حمایت از کانون های مساجد برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر استفاده از امکانات کانون های فرهنگی هنری مساجد و ظرفیت آنها برای مناطق کمتر توسعه یافته تأکید کرد و افزود: به طور مثال در مناطقی که بیشتر گرفتار آسیب های اجتماعی هستند باید کانون فرهنگی هنری تأسیس شود و اگر قبلاً تأسیس شده، باید تقویت شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری در سطح استان از وضعیت یکسانی برخوردار نیستند؛ خاطرنشان کرد: بعضی از مناطق تشنه کار فرهنگی هستند، به ویژه در شرق استان و در شهرستان های ریگان، فهرج و نرماشیر باید از کانون های مساجد حمایت ویژه کرد، رویدادهای خاص در آنها تعریف و از ظرفیت های ستاد عالی استفاده کرد.

بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد دراستان فعالیت دارد

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در این دیدار گفت: ۶۲۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در شمال استان کرمان فعالیت دارند که در طول سال به صورت پیوسته برنامه های فرهنگی و هنری و دینی متعددی را اجرا می کنند.

محمد ابدالی تکلو به وجود ۲۳ هزار باب کانون فرهنگی هنری در کشور و یک هزار و ۱۰۰ کانون در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: بیش از یک هزار کانونِ موجود در استان، ۶۲۰ کانون در شمال استان کرمان فعالیت دارند و در طول سال برنامه های مختلفی از جمله کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) را برگزار کردند که تبدیل به یک برنامه ماندگار شد.

وی برگزاری جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «مدهامتان» را از دیگر برنامه های شاخص کانون ها نام برد و اعلام کرد: مرحله استانی این جشنواره روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به میزبانی شهرستان انار و در محل امامزاده صالح این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ نفر از استان در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۱۳۵ نفر برای حضور در مرحله استانی برگزیده شدند، افزود: منتخبین استانی این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان  برگزاری کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) ، اردوی فرهنگی- زیارتی کتابداران کرمان به قم و تهران، جشنواره قرآنی مدهامتان و زیارت از بعید حضرت رسول صلی الله علیه وآله را از شاخص ترین فعالیت های یک سال گذشته کانون های مساجد کرمان ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.