رشت- هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با امیر حسین علوی، رییس شورای شهر رشت، در ساختمان شورا دیدار و گفتگو کردند .

جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با رییس شورای شهر رشت شورا برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت،  کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن معرفی هیات مدیره و سوابق آنان به ریاست شورا اذعان داشت :این جلسه به جهت تعامل بیشتر خانه مطبوعات با شورای شهر و به جهت بهره گیری از تجارب اصحاب رسانه در زمینه ی جلسات شورا صورت گرفته است و امیدواریم فضایی فراهم گردد که رسانه ها بتوانند یاریگر اعضای شورای شهر در جهت توسعه و آبادانی شهر رشت باشند .

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش بسیار مهمی در انعکاس عملکرد مدیران و بیان دغدغه ها و معضلات و رساندن آنها به گوش مسولین دارند گفت : پیشنهاد می شود کارگروهی متشکل از اصحاب رسانه به جهت تعامل بیشتر خبرنگاران و شورا تشکیل گردد تا بدین ترتیب نقش پر رنگتری در حیطه ی رسانه ایفا گردد .

خورسندی ،اخلاق در رسانه را یکی از آیتم های مهم انعکاس اخبار و رویدادها خواند و گفت : بی شک همکاری بین شورای شهر رشت و خانه مطبوعات که دارای زیر مجموعه ی گسترده ای از فعالین رسانه است می تواند از بداخلاقی های رسانه ای بکاهد.

در ادامه حسین داداشی رییس هیات مدیره ی خانه مطبوعات نیز با تشریح فضای رسانه ای و تعدد رسانه ها در استان اظهار داشت : در حدود ۳۰۰ رسانه اعم از مکتوب و مجازی در گیلان فعالیت می کنند و استان گیلان یکی از معدود استانهایی است که دارای این حجم از رسانه می باشد.

وی افزود : موسسه خانه مطبوعات گیلان ۲۰ سال قدمت دارد و ۴۰۰ نفر عضو اعم از مدیران مسول ، سردبیران ،خبرنگاران ،عکاسان و هیات تحریریه در آن عضو هستند .

داداشی اضافه کرد :رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند و ظرفیت رسانه ای استان نیز به گونه ای است که نهادهایی مانند شورا و شهرداری می توانند از این پتانسیل بهره گیری نمایند .

سید امیر حسین علوی ریاست شورای شهر رشت ضمن ابراز خرسندی از این دیدار عنوان کرد : رسانه ها همواره یار و همراه شورا هستند و کثرت وجود رسانه ها در استان نشان از غنای فرهنگی و توجه مردم به مسایل شهری و استانی دارد.

وی با اشاره به برخی تجربیات ناخوشایند در شورای چهارم در خصوص رسانه ها گفت : متاسفانه برخی از رسانه ها در شورای چهارم به گونه ای عمل می کردند که موجب چالش می شد و بعضا انعکاس مطالب و اخبار به صورت کذب به جهت جذابیت برای مخاطب صورت می گرفت .

وی اضافه کرد : شورای اسلامی دوره ی پنجم نیز نیازمند ارتباط با رسانه ها به صورت موثر و استراتژیک است چون نظر همه ی ما بر این است که رسانه ها یار دوازدهم شورا هستند.

علوی با اشاره به محدودیت فضای صحن شورا تصریح کرد : قصد شورا انتخاب گزینشی رسانه ها نیست ،محدودیت فیزیکی وجود دارد و تراکم حضور خبرنگاران در روند جلسه تاثیر گذار است. اما به جهت فراهم شدن شرایط برای حضور رسانه این بحث با همکاری روابط عمومی شورا مدیریت می شود .

علوی افزود : شورای پنجم شهر رشت به دنبال این نیست که شهرداری را مدیریت کند بلکه به دنبال نظارت است و به عنوان یک نهاد برنامه ریزی است .

رییس شورا در پایان اظهار کرد : از وجود رسانه ها برای تولید فکر و ایده در جهت توسعه شهر استفاده خواهد شد .

گفتنی است در این جلسه ،هر یک از اعضای هیات مدیره ی خانه مطبوعات گیلان نظرات و پیشنهاداتی را مطرح کردند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.