رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه سالانه حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم گفت: در شش ماه گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات از مؤدیان اخذ شده است.

سالانه حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم

به گزارش قدس آنلاین، سید کامل تقوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اهداف سفر خود و هیئت همراه به کاشان اظهار داشت: مالیات یکی از تامین‌کنندگان بودجه کشور است و لذا به عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی پرداخت مالیات را برای توسعه کشور امری لازم و واجب دانست و افزود: اعتماد به مردم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد توجه قرار گرفته و تعامل با مردم، تسریع در ادامه خدمات و تسهیل در امر اخذ مالیات نیز از موضوعات مورد بحث و بررسی بود.

رئیس سازمان مالیاتی کشور ضمن اشاره به بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات‌های پرداختی توسط ادارات آن شهر خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات و هشت هزار میلیارد تومان نیز عوارض ویژه شهرداری‌ها اخذ شده است.

نقوی‌نژاد با بیان اینکه ۳۸ درصد بودجه کشور با استفاده از مالیات تأمین می‌شود، تصریح کرد: بر طبق آمارها بین ۱۴ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان با توجه به اقتصاد زیرزمینی، قاچاق، عدم شفافیت اقتصادی و غیره فرار مالیاتی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به کسب اطلاعات و تجهیز ادارات مالیاتی مناطق ابراز داشت: با استفاده از امکانات به کار گرفته شده توانستیم در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی جذب کنیم و به خزانه کشور واریز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.