آمریکایی ها گمان می کردند در نهایت فشارها و تحریم هایی که بر ایران تحمیل می کردند می توانند عامل تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی شوند، اما ملت ایران هرگز به تحریم های آمریکا اعتنایی نکرد و نشان داده بدون نیاز به قدرتها مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد وهرگز دست از حمایت از مستضعفین منطقه و مقاومت برنخواهد داشت. یقینا استراتژی و مشی جدید آمریکا با پاسخ ملت ودولت ایران نتیجه ای نخواهد داشت هر چند که به ملت ایران فرصتی برای اتحاد و وحدت ملی حول محور رهبری داده است.

اظهارات ترامپ شعار مرگ بر آمریکا را نهادینه کرد/ سخنان ترامپ در روزهای گذشته تحقق بیانات رهبری را به تصویر کشید

قدس آنلاین- دکتر حمید رضا ترقی کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا حقانیت سخنان رهبر معظم انقلاب را به تصویر کشید به قدس آنلاین گفت: سخنرانی وموضع گیری آقای ترامپ در خصوص ایران و مسائل برجام نشان داد آنچه مقام معظم رهبری درباره ماهیت  آمریکا و نتیجه مذاکرات پیش بینی می کردند به وقوع پیوست. آنچه رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اظهار داشت بیانگر آن است که رهبر انقلاب اسلامی در شناخت دشمن، پیش بینی اقدامات دشمن و روش شناسی عملکرد دشمن بسیار دقیق و صاحب نظر هستند و آنچه که ایشان از قبل پیش بینی کردند همگی دراین چند سال محقق شده است.

وی دراین باره تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همان ابتدای مذاکرات تاکید کردند که به هیچ وجه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد چرا که آنها ثابت کرده اند هیچ گاه به پیمان های بین المللی متعهد نیستند. ایشان مسئوولین را به این نکته متذکر شده بودند که هر قدمی که به عقب بردارید آمریکایی ها دو قدم به جلو حرکت می کنند بنابراین آنها تنها به مساله هسته ای اکتفا نمی کنند چرا که موضوع هسته ای ایران تنها یک بهانه بیشتر نیست. آمریکایی ها درصدد هستند تا به واسطه بهانه برجام هسته ای برجام های دیگر  چون برجام موشکی و حقوق بشر و ...را با زورگویی به  ایران تحمیل کنند.

ترقی در ادامه خاطر نشان کرد: حتی مقام معظم رهبری بارها در خصوص موضوع نفوذ تاکید داشتند که مراقب باشید عواملی از بیگانگان درگروه مذاکرات نفوذ نکنند، همچنین بر توجه به تنظیم متن توافق نامه نیز تاکید داشتند که مبادا با عجله به امضا برسد و به موجب آن تفاهم نامه ناپخته ای به ایران تحمیل شود. وی افزود: بی شک آنچه مقام معظم رهبری در دو سال گذشته پیش بینی نمودند امروز محقق شده است. هر چند ممکن است یک تجربه تلخ برای ملت ایران باشد اما امروز ملت ومسئوولین یک تجربه بسیار ارزشمند در خصوص عدم اعتماد به آمریکا اندوخته اند. حتی کسانی که گمان می کردند استراتژی آمریکا کمک به جناح اصلاح طلب است دریافتند که آمریکا تنها به منافع خود می اندیشد بنابراین ملت ایران به این جمع بندی رسیدند که نباید به هیچ وجه به لبخندها و وعده های آمریکا اعتماد کرد. آمریکاییها هیچ گاه با انقلاب اسلامی سر سازش نداشته اند وتنها به براندازی، محدود کردن وجلوگیری از رشد و پیشرفت کشورمی اندیشند. بی شک دلسوزی های ظاهر فریب آنها برای ملت ایران فریبکارانه است وتنها به دنبال ایجاد شکاف بین ملت، نظام و دولت هستند. یقینا  اگرآمریکاییها به دنبال احقاق حق ملت ایران بودند هرگز با اعمال تحریم ها مردم را در تنگنا قرار نمی دادند.

وی با بیان این موضوع که عدم مخالفت رهبر انقلاب با عدم مذاکرات درس عبرتی برای مردم ودولت بود تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری با مذاکره مخالفت نکردند تجربه ارزشمندی بود تا ملت ومسئوولان به این باور و نتیجه برسند که هرگز نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. مذاکره با آمریکا درس عبرتی است که می تواند در آینده سیاسی کشور مورد توجه قرار بگیرد. به نظر می رسد آمریکایی ها براین باور بودند که بین ملت ونظام فاصله وجود دارد بنابراین با توسل به این گسل و شکاف  استراتژی آینده خود را درباره ایران عملی کنند تا بتوانند برای ایجاد درگیری داخلی، فشار اقتصادی و فشار سیاسی نظرات خود را بر ملت و دولت ایران تحمیل کنند. بی شک تغییر رفتار ایران در عرصه بین المللی و سازش با آمریکا و پذیرش خواسته های زورگویانه آمریکا در منطقه تصور باطلی است و از منظر ما تنها یک توهم غربی به شمار می رود.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه امروز ملت ایران به حقانیت شعار مرگ برآمریکا پی برد ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا با موضع گیری های سخیفی که درباره ملت ایران داشته نشان داد که مردم ایران به حق شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند. امروز ملت ما به شعار مرگ بر آمریکا اعتقاد قلبی پیدا کرده که این شعاری که علیه نظام سلطه گر و یاغی آمریکا برزبان جاری می کند شعاری  به حق و مبتنی بر واقعیت های موجود جهان و عملکرد آمریکاست و جز این ادبیات نمی توان با رئیس جمهور دیوانه و نامتعادل آمریکا حرف زد، بنابراین، این شعار یک بار دیگر درجامعه هم نهادینه شد وملت ایران  شعار مرگ بر آمریکا را قوی تر، بلند تر و رساتر فریاد خواهد زد.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور ایران مهر باطلی بر سخنان رئیس جمهور آمریکا بود افزود:  خوشبختانه رئیس جمهور ایران در سخنانی بی پرده و صریح  پاسخ بسیار قاطع و روشنی را به دولتمردان آمریکا صادر کردند مبنی براینکه برجام به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و بند وتبصره ای نمی توان بدان کم یا اضافه کرد. در واقع سخنان دکتر روحانی  مهر باطلی بود برانتظار ترامپ از وادار کردن ایران برای تصحیح یا رفع نواقص برجام. نکته دیگر اینکه آمریکایی ها گمان می کردند بین دولت و سپاه شکاف وجود دارد در حالی که دولت و سپاه پاسداران با وحدت به منافع نظامع می اندیشند ویقینا تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واکنش شدید دولت، ملت ایران و نیروهای سپاه وارتش رو به رو خواهد شد و به وحدت بیشتر همه  ارکان نظام منتهی شده است.

وی در پایان با تاکید بر اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها گمان می کردند در نهایت فشارها و تحریم هایی که بر ایران تحمیل می کردند می توانند عامل تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی شوند، اما ملت ایران هرگز به تحریم های آمریکا اعتنایی نکرد و نشان داده بدون نیاز به  قدرتها مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد وهرگز دست از حمایت از  مستضعفین منطقه و مقاومت برنخواهد داشت. یقینا استراتژی و مشی جدید آمریکا با پاسخ ملت ودولت ایران نتیجه ای نخواهد داشت هر چند که به ملت ایران فرصتی برای اتحاد و وحدت ملی حول محور رهبری داده است. ترقی در پایان بیان داشت: توصیه می شود همه جناح های سیاسی با درک دشمنی آمریکا و توجه به راهبردهای مقام معظم رهبری به دور اندیشی های رهبر انقلاب به عنوان فصل الخطاب توجه کنند و توصیه ها ورهنمودهای ایشان را با اجرای اقتصاد مقاومتی و برخورد مقتدرانه با غرب ودشمنان انقلاب اسلامی برای حرکت در مسیر پپیشرفت کشور حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.