تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیبی متفاوت در بازی برگشت به مصاف الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می رود.

ترکیب متفاوت پرسپولیس برای بازی برگشت با الهلال

به گزارش قدس آنلاین، برانکو ایوانکوویچ که در بازی رفت مقابل الهلال چهار بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت، در بازی برگشت هم سه بازیکن شاخص خود را در اختیار ندارد.

شایان مصلح و حسین ماهینی بازیکنانی بودند که به اجبار در پست های غیرتخصصی دفاع چپ و دفاع میانی به میدان رفتند و صادق محرمی گزینه دوم دفاع راست هم در ترکیب اصلی قرار گرفت.

در این شرایط برخی معتقد بودند بهتر بود برانکو به جای استفاده از دو مهاجم و به کار گیری سیستم چهار چهار دو لوزی از پنج هافبک و روش چهار دو سه یک استفاده می کرد تا فشار کمتری به خط دفاعش وارد شده و تیم حریف نتواند آن میزان حملات را به عناصر دفاعی متزلزل تیم تحمیل کند.

در این بازی هم برانکو سه بازیکن فیکس خود را در اختیار ندارد اما بازگشت حسینی و انصاری موجب شده او در خط دفاعی بتواند از عناصر اصلی اش بهره ببرد. ماهینی آچار فرانسه برانکو که در بازی برگشت می توانست پس از مدتها در دفاع راست بازی کند محروم است و احمدزاده هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم نیست.

در بازی فردا و با توجه به غیبت ماهینی، احمدزاده و طارمی تیم پرسپولیس با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار رفت به میدان می رود. در درون دروازه و به رغم بازی رادوشوویچ در اهواز، احتمال بازی بیرانوند بیشتر است. شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی مدافعان میانی پرسپولیس در بازی برگشت مقابل الهلال خواهند بود و محمد انصاری هم  پس از مدتها در دفاع چپ بازی می کند و همراه با محرمی در دفاع راست ترکیب مدافعان کناری را تشکیل می دهند. برانکو با این چینش تلاش دارد برخلاف بازی رفت مانع از طراحی حملات الهلال از کناره ها شود.

برانکو در این بازی با دو هافبک دفاعی تیم را به میدان می فرستد و مثل بازی با استقلال خوزستان به احتمال زیاد از ربیع خواه و کامیابی نیا در مرکز میدان بهره خواهد برد، هرچند احمد نوراللهی هم با عملکرد خوبش در بازی رفت شانس بالایی برای بازی کردن دارد. یک احتمال دیگر هم بازی ربیع خواه در پست دفاع چپ و حضور نوراللهی در کنار کامیابی نیا در ترکیب اصلی خواهد بود که شانس زیادی نمی توان برای آن قائل بود.

مسلمان و امیری در روش چهار چهار دو خطی، هافبک های راست و چپ تیم هستند و منشا و علیپور مهاجمان پرسپولیس خواهند بود. البته احتمال دارد برانکو در دقایقی از بازی تیمش را با روش چهار دو سه یک و با پنج هافبک به میدان بفرستد. در این حالت یا علیپور کمی عقب تر بازی می کند و یا منشا نیمکت نشین شده و نعمتی یا بشار رسن جای او را خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.