کرج - سفیر ایران در ارمنستان گفت: ترانزیت از حوزه ترکیه و آذربایجان به سمت دریای سیاه دنبال می‌شود.

ترانزیت از حوزه ترکیه و آذربایجان به سمت دریای سیاه دنبال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم سجادی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که صبح دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه استان گیلان در زمان استانداری استاندار کنونی البرز توانسته ارتباط خوبی با کشور ارمنستان داشته باشد، اظهار کرد: گیلان راه خوبی با این کشور در خصوص برنامه‌های تجاری داشته است.

وی با اعلام اینکه سعی کرده‌ایم پرچم اقتصادی ایران را در سفارت بالا ببریم، گفت: تمام ظرفیت‌ها را در اختیار بخش خصوصی و بازرگانان قرار داده‌ایم.

سجادی با اعلام اینکه پل ارتباطی صادرات غیرنفتی است که بازار ۲۰۰ میلیونی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این کشور پل ارتباطی به اوراسیا است.

وی گفت: ارامنه به سبب حضور سه میلیونی در روسیه و حضور  دو میلیونی در آمریکا حلقه ارتباطی خوبی با تجار خارجی و اروپایی هستند.

سفیر ایران در ارمنستان با تأکید بر اینکه به دنبال صادرات تولیدات داخلی برای برگشت ارز به داخل کشور هستیم، افزود: در بخش‌های صنعتی می‌توان از سرمایه‌گذاران ارمنی استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه البرز به سبب ظرفیت آب و هوایی و گردشگری می‌تواند با یکی از استان‌های ارمنستان پیوند خواهرخواندگی خود را به ثبت برساند، گفت: در حال حاضر بحث ترانزیت از حوزه ترکیه و آذربایجان به سمت دریای سیاه دنبال می‌شود، ایروان می‌تواند در این بخش مورداستفاده قرار گیرد.

سجادی با اشاره به اینکه می‌توان سفرا را در جریان ظرفیت‌های البرز قرارداد، خاطرنشان کرد: پیرو سفر اخیر نخست‌وزیر ارمنستان به ایران جلسات خوبی در حوزه راه کشاورزی انرژی برگزار شد تا بتوانیم نرخ کالاهای تولیدی خود را با نرخ تعرفه‌های ارمنستان همخوان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث نمایشگاه در البرز جدی گرفته شود چراکه این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: منطقه آزاد مغری در کنار منطقه آزاد ارس قرار دارد

می‌توان در عرصه صادرات بخش‌های مختلف صنعتی به‌جای واردات گام برداشت و در این حوزه از فرصت منطقه آزاد ارس نیز استفاده کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.