در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای اندونزیایی خود، طرفین بر لزوم ارتقای سطح روابط و توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

دیدار وزرای اقتصاد ایران واندونزی/توسعه روابط تجاری واقتصادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان در ادامه ملاقاتهای خود با وزرای کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی، با خانم مولیانی وزیر دارایی اندونزی نیز ملاقات کرد. در این ملاقات که کلیه اعضا دو هیات حضور داشتند، آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 

بنا بر این گزارش، خانم مولیانی طی سخنانی در این دیدار با اشاره به روابط حسنه موجود بین دو کشور ضمن دعوت مجدد از کرباسیان برای شرکت در اجلاس بعدی که در اندونزی برگزار خواهد شد، بر ضرورت توسعه همکاریهای بین دو کشور تاکید و آمادگی خودرا برای ارتقای سطح روابط اعلام کرد.

وی همچنین بر همکاری بیشتر بین دو کشور در سطح مجامع بین المللی نیز تاکید کرد. 

در این ملاقات وزیر اموراقتصادی و دارایی کشورمان نیز با تشریح دستاوردهای اقتصادی چند سال اخیر، و تاکید بر سیاست درون زایی و برون گرایی متکی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، گسترش همکاری و تعامل با کشورهای اسلامی را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اقتصاد اعلام کرد، و آمادگی ایران را برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و مالی و سرمایه گذاری با اندونزی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تقویت ارتباطات بانکی بین بانکهای ایرانی و اندونزیایی  را عامل مهمی در فراهم کردن بستر این تعاملات دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.