رئیس شورای روسیه پس از دیدار با نماینده کره شمالی اعلام کرد که کره شمالی معتقد است از سلاح هسته ای برای دفاع از مردم و کشورش استفاده می کند.

اعتقاد کره شمالی به استفاده از سلاح هسته ای در راستای تامین امنیت

به گزارش قدس آنلاین، «والنتینو ماتوینکو» رئیس شورای روسیه، پس از دیدار با «تونگ چون» معاون اول سخنگوی پارلمان کره شمالی اظهار داشت که این نماینده کره شمالی اعلام کرده است که کره شمالی سلاح های هسته ای را تنها ابزار موثر برای حفاظت از حاکمیت این کشور می داند.

ماتوینکو گفت: آنها بار دیگر تأکید کردند که آنها داشتن سلاح هسته ای را به عنوان تنها راه موثر برای محافظت از کشور و مردم خود و تنها ضامن حاکمیت خود می دانند.

وی افزود رئیس پارلمان کره جنوبی مجددا تأیید کرده است که این کشور آماده مذاکره است و این موضوع را در اجلاس بین پارلمان نیز مطرح کرده اند. اما برخلاف صحبت های طولانی ای که با نمایندگان کره شمالی داشته ایم، آن ها آماده مذاکره نیستند.

ماتوینکو ادامه داد که دلیل این امر را می توان اینگونه توضیح داد که میزان عدم اعتماد بین کره شمالی و کره جنوبی بسیار زیاد است و قبل از صحبت کردن در خصوص مذاکرات لازم است سعی کنید شرایطی برای آنها ایجاد شود که سطح تنش ها کاهش پیدا کند.

گفتنی است که «تونگ چون» پیش از این اعلام کرد که ما می خواهیم این را اعلام کنیم که کشور ما با خطری مواجه است که موجودیت آن را به چالش کشیده و می تواند از سوی آمریکا نابود شود.

وی خواستار توقف سیاستهای خصمانه آمریکا در برابر پیونگ یانگ شد و افزود: تاریخ ثابت کرده که ما باید از خود و برنامه هسته ای خود دفاع کنیم، همان برنامه هایی هسته ای بازدارنده ای که هدف آن حفظ استقلال ما است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.