ایرانشهر- معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راه‌آهن چابهار- زاهدان جهت توسعه صادرات استان در حال احداث است، گفت: تا پایان سال ۴۰ کیلومتر از پروژه ۷۴ کیلومتری قطعه هشتم راه‌آهن چابهار- ایرانشهر- زاهدان آماده ریل‌گذاری می‌شود.

راه‌آهن چابهار- زاهدان جهت توسعه صادرات سیستان و بلوچستان در حال احداث است

به گزارش قدس آنلاین، باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان امروز جهت بازدید از روند اجرای برخی از طرح‌های عمرانی جنوب استان عازم این منطقه شد.

باقر کرد در جریان این سفر از پروژه ساخت راه آهن چابهار- ایرانشهر- زاهدان بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت: قطعه ۸ این پروژه ۷۴ کیلومتر طول دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال ۴۰ کیلومترآن آماده ریل‌گذاری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل قطعه ۸ از پروژه احداث خط آهن چابهار- زاهدان ۱۳.۲۲ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح راه آهن چابهار- ایرانشهر- زاهدان، بندر چابهار به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود که این امر مهم زمینه توسعه صادرات در استان را گسترش می‌دهد.

کرد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان را در چارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی حل کرده و از این طریق از ظرفیت‌های بالای منطقه و بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.