​ایلام- معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: تلاش می‌شود در ایام اربعین حسینی جایگاهی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران در نظر گرفته شود.

‌اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران در پایانه مرزی مهران

به گزارش قدس آنلاین، حسین کلانتری در نشست هم‌اندیشی اربعین و رسانه ها در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام، با بیان اینکه زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نسبت به سال‌های گذشته در طول این چند سال با تلاش‌های مسئولان و همت مردم استان و تلاش‌های سپاه پاسداران توسعه‌یافته است، اظهارداشت: در مرز حتماً باید خانه مطبوعات استان مستقر باشد و در شهر مهران اداره ارشاد اسلامی مهران به سیستم‌های موردنیاز مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعامل و همکاری و صمیمیت بین اصحاب رسانه استان ستودنی است، افزود: تلاش می‌شود که شرایطی فراهم شود که زمینه لازم برای کار اطلاع‌رسانی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان این مطلب که مرز بین‌المللی مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است، خاطرنشان ساخت: مردم ایران اسلامی مهران را برای تردد به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که این امر بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که رفاه و رضایت‌مندی بیشتری برای زوار حسینی فراهم شود.

حسین کلانتری نزدیکی و امنیت مرز مهران را از عوامل مهم انتخاب این مرز برای تردد به کشور عراق دانست و بیان داشت: البته باید این توان را در نظر می‌گیریم که زمینه برای ارائه خدمات بهتر به زوار فراهم شود، اما لازم است که با توجه به ظرفیت متناسب مرز مهران، مردم به سایر مرزها هم مراجعه کنند.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری شهر مهران، ادامه داد: در سال گذشته در مرز مهران در یک روز ۲۰۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده ارائه خدمات بسیار خوب مردم و مسئولان استان در راستای تردد زوار حسینی است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش بر این است که داستان زیرساخت‌های استان ایلام و مرز مهران تا پایان سال آینده تمام شود، تصریح کرد: در پارکینگ برکت یک بازارچه راه‌اندازی می‌شود و در کنار این بازارچه امکاناتی از جمله اسکان موقت، بیمارستان موقت، موکب‌های پذیرایی و دیگر امکانات در نظر گرفته ‌شده تا زائران در مسیر برگشت بتوانند استراحت کوتاهی نیز داشته باشند.

 حسین کلانتری یادآور شد: موضوع اقتصاد اربعین موضوعی است که مورد توجه است، البته لازم است فرهنگ‌سازی مناسب در راستای ارائه خدمات مناسب به زوار حسینی با قیمت مناسب نهادینه شود.

تردد زوار حسینی از مرز مهران، می‌تواند زمینه‌ساز تحول در توسعه استان ایلام شود

سردبیر خبرگزاری شبستان نیز در این نشست گفت: استان ایلام و مرز مهران از ویژگی مهم حضور و تردد زوار حسینی در طول سال به‌ویژه ایام اربعین حسینی برخوردار است که این نعمت بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در توسعه استان ایلام شود و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده‌دارند.

جواد عبادی با اشاره به اینکه تعامل رسانه‌ها در استان ایلام می‌تواند زمینه‌ساز اطلاع‌رسانی مناسب برای سایر نقاط کشور باید، اظهارداشت: فعالیت اصحاب رسانه ها می تواند تمام برنامه‌ریزی‌های رسانه‌های معاند را نقش بر زمین کند که به دنبال این هستند که این رویداد بزرگ و همایش بزرگ مسلمانان را حذف کرده و یا حاشیه‌سازی کنند، که فعالیت رسانه‌ها می‌تواند جلوی این نقشه شوم را بگیرد.

 وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که با رایزنی‌های که انجام خواهد گرفت پایگاه خبری خبرگزاری شبستان در کربلا راه‌اندازی شود، افزود: از این طریق می توانیم اخبار مربوط به کربلا و نجف و حرم‌های شریف امام حسین (ع) و ابوالفضل(ع) برای عموم رسانه‌های کشور و مردم منتشر شود.

سردبیر خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ اربعین در آینه رسانه ها به میزبانی استان ایلام، یادآور شد: برگزاری این همایش می‌تواند برای اصحاب رسانه‌ها در راستای فعالیت هر چه بیشتر در زمینه اربعین حسینی ایجاد انگیزه کند و به نظر می‌رسد که نشست‌های بین خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شود که فضای رسانه‌های به سمتی برود که ایلام در سراسر کشور مطرح شود و راهکارهایی در این زمینه ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.