کرج- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز از فعالیت ۳۵۸ واحد تولیدی عرضه کننده اقلام سلامت محور خبرداد و گفت: این استان در زمینه نظارت بر تولید و توزیع اقلام سلامت‌محور ازجمله مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی رتبه اول را در سطح کشور دارد.

رتبه اول البرز در نظارت بر تولید وتوزیع اقلام سلامت محور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلال غفار زاده اظهار کرد: اقلام سلامت‌محور برای تضمین امنیت و سلامت شهروندان است و از ابتدای تولید تا انتهای مصرف تحت نظارت وزارت بهداشت هستند .

وی تصریح کرد: آزمون و آنالیز این اقلام از ابتدای تولید ، نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی و وجود برچسب اصالت بر این مواد از جمله اقدامات صورت گرفته برای کنترل و نظارت براقلام سلامت محور است.

غفارزاده از فعالیت ۱۸۰ واحد تولیدی لوازم‌آرایشی و بهداشتی در سطح استان البرز خبرداد وگفت: میزان قابل‌توجهی از اقلام آرایشی و بهداشتی پرمصرف در بازار غیربهداشتی و قاچاق هستند.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانه‌ها بیش از ۹۵ درصد مورد اطمینان هستند واین درصد بالای اطمینان به دلیل نظارت‌های پیاپی صورت گرفته است.

وی وضعیت تجهیزات پزشکی قاچاق را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تشدید نظارت ها خوشبختانه بیمارستان‌ها از هرگونه تجهیزات پزشکی قاچاق پاک هستند ودر این بخش مشکلی وجود ندارد.

غفارزاده در پایان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تنها مجوز تولید و توزیع مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی تحت نظارت واحد غذا و داروی استان البرز بود که امیدواریم در صدور مجوز تولید تجهیزات پزشکی نیز اولین گام‌ها را برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.