یزد - فرماندار یزد گفت: منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور اعتیاد و مواد مخدر بوده و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین سیاست های دولت است

 منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور اعتیاد و مواد مخدر است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی سالاری در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد اظهار داشت: منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور اعتیاد و مواد مخدر است و با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش و پیشگیری از این آسیب ها در سطح جامعه ضروری است تا نهادهای مسئول برنامه های خود را در این راستا اجرایی نمایند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد کم هزینه تر و اثر بخش تر است افزود: امید است با بحث و بررسی راهکاری های مقابله و پیشگیری و رسیدن به نتایج علمی و عملیاتی و همچنین با تلاش مسئولین ذیربط بتوانیم گام مهمی را در مبارزه با اعتیاد برداریم.

سالاری خواستار هماهنگی و تعامل بین بخشی میان ادارات و نهادهای مرتبط در موضوع پیشگیری از اعتیاد شد  و تصریح کرد: آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش ها نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

فرماندار بر معرفی ظرفیت ها و محدودیت ها به منظور مقابله با این پدیده تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از آمار و اطلاعات لازم طرح یکپارچه ای از سوی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تهیه شود تا مبنای فعالیت دستگاه های اجرایی شود.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را در پیشگیری از مواد مخدر مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: در شهرستان یزد نزدیک به ۴۰ تشکل مردمی داریم که در زمینه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند که قطعاً حضور آنها در زمینه پیشگیری از اعتیاد می تواند تأثیرگذار و اثر بخش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.