یک استاد ارتباطات با بیان اینکه مسائل آموزشی فراوانی هست که می‌توان از اینترنت بهره برد، گفت: سواد رسانه‌ای فقط این نیست که چطور از گوشی هوشمند استفاده کنیم بلکه سواد رسانه‌ای به کاربر یاد می‌دهد که چطور می‌تواند با گوشی هوشمند تولید محتوا کند.

اهمیت سواد رسانه‌ای برای تولید محتوا در فضای مجازی

امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: فضای مجازی یک زمین بازی است و هرکس در این زمین بهتر بازی کند، برنده است. پس باید بازی را یاد بگیریم و سواد خودمان را ارتقا دهیم تا بتوانیم مروج فرهنگ ایرانی در دنیای مدرنتیه باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور داریم اما جمعیت کاربران آن‌ها بیشتر از ۸۰ میلیون نفر نیست، گفت: هرچه سواد رسانه‌ای افزایش پیدا کند، مردم با محتوای استاندارد بیشتر آشنا می‌شوند و شامد (شناسه الکترونیکی ثبت محتوای الکترونیکی) جایگاه واقعی خود را در بین کاربران پیدا می‌کند.

این استاد ارتباطات با بیان اینکه جای آگاهی در بین کاربران فضای مجازی خالی است، گفت: بیشترین استفاده از گوشی‌های هوشمند برای ارتباط پیامکی و تلفنی است.

وی با اشاره به کاربردهای جدید و فراوان فضای سایبر در زندگی مدرن، افزود: امروزه اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند امور زندگی ما را تسهیل کنند. مثلاً اپلیکشن‌های راهیابی به رانندگی ما کمک می‌کنند. اگر افراد سواد رسانه‌ای داشته باشند، با به‌کارگیری اطلاعات این نرم‌افزارهای ارتباطی مسیر یک‌ساعته را در نیم ساعت طی می‌کنند و ترافیک در شهرهای بزرگ روان می‌شود.

مسعودی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی کاربرد اولیه فضای مجازی در بین کاربران ایرانی سرگرمی خواهد بود، گفت: نمی‌توان زمانی را مشخص کرد چون در دوران گذار هستیم اما سواد رسانه‌ای کمک می‌کند که سریع‌تر از این دوران عبور کنیم. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.