یزد - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : تأمین امنیت غذایی و سرمایه‌گذاری در این حوزه از اولویت های اجرایی در استان یزد است امنیت غذایی اقشار مختلف جامعه باید تامین شود .

امنیت غذایی اقشار مختلف جامعه باید تامین شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکترمحمدحسین مصدق پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری روز جهانی غذا اظهار داشت: شعار روز جهانی غذا در امسال، «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت» تعیین شده و در راستای تحقق این شعار امنیت غذایی و غذای مورد نیاز مردم تامین شود .

وی افزود: بخش دیگر این شعار تامین آینده مهاجرت و بازسازی و حفظ روستاها است، و هنگامی که وارد شهر می‌شویم، مصرف کننده هستیم و تنها روستاها مولد هستند .

مصدق تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده،‌ در سال جاری بیش از ۶۰ میلیون نفر از محل زندگی خود به نقاط مختلف استان مهاجرت کردند و عامل اصلی ۳۰ درصد بیماری‌ها الگوی نادرست تغذیه است.

وی اظهارداشت: مبارزه با مواد غذایی قاچاق نیز از دیگر ضرورت های اجرایی در حوزه سلامت مواد غذایی است و مواد غذایی قاچاق موادی هستند که ضرر آنها بیشتر از سود برای مردم است. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت: نگاه دنیا به سمتی است که الگو را به الگوی اصلی و صحیح تغییر دهد و با توسعه روستاها بحث تولید را فعال‌تر سازد، و تغییر اصلاح الگوی مصرف به ما می‌گوید که الگوی تغذیه‌ای را چگونه اصلاح کنیم که سالم بمانیم و میزان شیوع چربی و قند خون کاهش یابد .

این مسئول با بیان اینکه  امروزه عامل اصلی ۲۸ تا ۳۰ درصد بیماری‌ها، غذا است خاطر نشان ساخت: ۷۰ درصد بعضی از محصولات چربی بوده و هر فرد می‌تواند روزانه ۳۵ گرم چربی بدون اشباع مصرف کند و کنترل چربی‌ها یکی از ضرورت های اجرایی در حوزه تولید مواد غذایی است.

مصدق افزود: متاسفانه  یزد در چاقی رتبه ۱۴، مصرف فست فود رتبه ششم، دیابت رتبه پنجم و فشار خون رتبه ۹ کشوری را دارد، و همه این‌ها ناشی از مصرف مواد غذایی است و آمارها نشان می دهد برای مقابله با این شیوه غذایی به همت جمعی و کمک رسانه  نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.