اصفهان- فرمانده نیروی انتظامی گفت: در گذشته بر اثر تصادفات رانندگی سالانه ۲۶ تا ۲۷ هزار نفر جان خود را از دست می دادند، اما در حال حاضر آمار جان باختگان حوادث رانندگی به سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سال رسیده است.

سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی راکبین و رانندگان قانونمند، اصفهان را شهر فرهنگ و تمدن و شهر شهیدان خواند و افزود: اصفهان در عرصه ترافیک از همه استان‌ها و از همه کشور قانونمدارتر و پیشگام‌تر است.

وی تصریح کرد:  چندی پیش که میزبان رهبر معظم انقلاب در دانشکده نیروی انتظامی بودیم، یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان کاهش تلفات جاده ای بود.

فرمانده نیروی انتظامی در اصفهان ادامه داد: گاهی شنیده می شود که در میان برخی افراد مطرح ‌شده که پلیس راهور برای جریمه برنامه روزانه‌ای دارد، در حالی که اصلاً چنین چیزی نیست.

وی تاکید کرد: شهر ایده آل، شهری با تصادف کم و جریمه کمتر است و البته موتورسواران که اقشار متوسط ما هستند و بعضاً کل دارایی‌شان همان موتور سیکلت است، باید مراقب حفظ جان خود باشند.

سردار اشتری از کاهش ۴ درصدی تلفات رانندگی در یک سال منتهی به هفته نیروی انتظامی خبر داده و اظهارکرد:  در گذشته بر اثر تصادفات رانندگی سالانه ۲۶ تا ۲۷ هزار نفر جان خود را از دست می دادند، اما در حال حاضر آمار جان باختگان حوادث رانندگی به سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سال رسیده است.

فرمانده ناجا گفت: اخیراً گزارشی که از تلفات رانندگی به رهبر معظم انقلاب ارایه شد و ایشان فرمودند یک نفر هم زیاد است و از این بابت نگران هستند.

وی با بیان این که عوامل متعددی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است، گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی کشور وجود دارد که نیازمند نظارت و فعالیت مضاعف وزارت راه و شهرسازی است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی باید ببیند چه خودرویی تحویل مردم می‌دهند، افزود: در سال‌های اخیر درصدد جلوگیری از ورود خودروهای ناایمن بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس آمار ۱.۴ میلیون موتورسیکلت و ۱.۳ میلیون خودرو در استان اصفهان تردد می‌کنند، تصریح کرد: حدود ۸ درصد وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان است و به همین نسبت تلفات و تصادفات در این استان بیشتر است.

وی افزود: میانگین کشوری جان‌باختگان تصادفات خودرویی در جاده‌های بین شهری ۴۴ درصد است که این آمار در اصفهان ۲۰ درصد است؛ استان اصفهان در تلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده از میانگین کشوری بالاتر است.

عنوان «پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی» برای اصفهان توقع ایجاد می‌کند

فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: عنوان «پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی» برای اصفهان انتظار و توقع ایجاد می‌کند.

سردار مهدی معصوم‌بیگی افزود: ما بر این باور هستیم که رفتار مردم این استان می‌تواند الهام‌بخش استان‌های دیگر باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با کمک دیگر نهادهای استان طرحی را برنامه‌ریزی کرده که همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی راکبین و و رانندگان قانونمند پلیس راهور استان اصفهان یکی از آنها است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی های لازم انجام شد تا سه گروه عموم مردم، راکبان و رانندگان را هدف قرار داده و امروز از برگزیدگان این طرح تقدیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.