شهرکرد-مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه بالغ بر ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می‌شود.

روزانه ۷۲۵ تن زباله در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدی فارسانی در همایش مدیریت پسماند شهری و روستایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پسماند و اقدامات صورت گرفته شده در استان گفت: روزانه بالغ بر ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می‌شود.

 وی آلودگی منابع آب، خاک و هوا، تهدید بهداشت عمومی، برهم زدن منظر طبیعی، آسیب به بخش‌های اقتصادی و ایجاد آتش‌سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی را از جمله تاثیرات عدم مدیریت پسماندها برشمد

احمدی افزود: دبیرخانه و کارگروه پسماند در زمینه پایش مراکز دفع پسماند، با افزایش ۷۸ درصدی در سال ۹۴ و ۳۵ درصدی در سال ۹۵ گام موثری در رصد و نظارت بر نحوه دفع پسماند استان برداشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تفکیک پسماندهای عفونی از عادی و مدیریت این نوع پسماندها را اقدام قابل توجهی در جهت پیشگیری از بروز و انتشار بیماری عنوان کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء در ۵ شهر مهم استان درحال اجراست.

 وی راه اندازی مراکز بازیافت در استان را قدم بعدی برای ساماندهی و مدیریت پسماند استان دانست و بیان داشت: ظرفیت بخش خصوصی برای بازیافت پسماند تا حجم روزانه ۱۵۰۰ تن پیش بینی شده و این رقم تقریبا دوبرابر میزان تولید زباله در استان است.

احمدی تصریح کرد: سالانه حدود ۵ میلیارد انواع پت و بطری پلاستیکی در ایران تولید می‌شود که ورود این میزان تولید بعنوان پسماند، مخاطرات بسیار جدی را رقم می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.