کرج- رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد اصلاح نباتات در کشورهای توسعه یافته توسط موسسات غیردولتی انجام می شود از واگذاری امتیاز تولید دو بذر گندم مهم این موسسه به بخش خصوصی خبرداد.

واگذاری تولید دو بذر مهم گندم کشور به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، گودرز نجفیان در مراسم افتتاح مرکز جدید نگهداری ذخایر بانک ژن که بعداز ظهر امروز سه شنبه در موسسه اصلاح و بذر برگزار شد، اظهار کرد: با واگذاری امتیاز تولید بذر دو رقم گندم نان آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی شاهد تحولات مثبتی در این بخش خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در کشورهایی که بذر جایگاه خود را یافته است و خصوصی سازی مطرح شده شاهد اتفاقات خوشایندی در آن جوامع بوده ایم.

نجفیان با اشاره به محصولاتی چون ذرت و دانه های روغنی که  واگذاری آغاز شده، افزود: این واگذاری با سه هدف کاهش تصدی گری و سپردن مدیریت بذر به بخش خصوصی با دیدگاه ارتقای کیفیت بذر وسرمایه گذاری در بخش اصلاح نباتات انجام می گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال وبذر با بیان اینکه ۹۰ درصد اصلاح نباتات در کشورهای توسعه یافته توسط بخش خصوصی انجام می شود اظهار کرد: اگر هر شرکت در محصول خاص فعالیت کند رقابتی سالم بازار را در بر می گیرد.

نجفیان در پایان افزود:در آینده ای نزدیک واگذاری امورنباتات به بخش خصوصی با شدت بیشتری انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.