بطحایی از راه اندازی شبکه ملی تعاملی آموزش وپرورش درآینده نزدیک خبرداد وگفت:از طریق این شبکه آموزشهای موردنیاز و تخصصی مربوط به دانش آموزان در سنین مختلف به طور مستمر به والدین ارائه می شود.

شبکه ملی تعاملی آموزش وپرورش به زودی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد بطحایی، در آئین بزرگداشت هفته ی پیوند اولیا و مربیان با اشاره به نقش خانواده در تعلیم و تربیت اظهار کرد:خانواده و اولیای مدرسه همچون بالی می مانند که اگر همراه و هماهنگ نباشند این کبوتر به اوج نمی رسد.

بطحایی بیان کرد:در برخی از موارد آنچه بنده و همکارانم در مدرسه تلاش می کنیم  تاثیرش را در خانواده از دست می دهیم، این موضوع ناشی از این است که این دوبال همسو با یکدیگر فعالیت نمی کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز گسترش آسیب های های اجتماعی و نحله های فکری و رفتاری منحط، اخلاق، ایمان، روح و روان فرزندان ما را هدف گرفته است.

بطحایی گفت: امروز این همجمه ها آنقدر زیاد شده است که اولویت های آموزش و پرورش را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط توجه به پیوند اولیا و مربیان اهمیت می یابد گفت:نقش مدارس را نباید در مقابله با آسیب های اجتماعی نادیده گرفت‌. مدیران مدارس باید در تقویت پیوند اولیا و مربیان تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر نتوانیم مدرسه را به ویژه مدیریت مدرسه را از حیث انگیزه، دانش و مهارت برای این پیوند ارتقا دهیم تلاش ها بی ثمر خواهند بود.

بطحایی گفت: امسال نظام کنترل و تضمین کیفیت نظام آموزشی  اجرا می شود که برنامه پیوند اولیا و مربیان در آن نیز گنجانده می شود.

وی افزود: چالش های امروز دارد به  مرحله بحرانی در مدرسه و جامعه می رسد وضرورت دارد تا راه های جدید برای این چالش ها داشته باشیم‌ و روش های قدیم چاره ساز نیست.

بسیاری از خانواده های ما اطلاعات لازم را برای نحوه ی برخورد با فرزند خود در مواقع حساس را ندارند.

بطحایی  با اشاره به ایجاد شبکه مجازی آموزش و پرورش طی دو ماه آینده گفت: برخی از صحبت ها را نمی‌توانیم در روزنامه ها و رسانه ملی گفت اما می خواهیم‌ با راه اندازی شبکه آموزشی به خانواده ها با توجه به سن دانش آموزان آنان اطلاعات لازم‌را بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز به همکاری دستگاه های مختلف داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.