سفیر نروژ در تهران ضمن اعلام تعهد کشورش به برجام، از امضای قرارداد ۲.۵ میلیارد یورویی این کشور در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در ایران خبر داد.

نروژ به برجام پایبند است/در ایران سرمایه گذاری می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، در پی حمایت گسترده کشورهای اروپایی از برجام و مخالفت با تصمیم و سخنان دونالد ترامپ درباره برجام، «لارس نوردرام» سفیر نروژ در تهران ضمن حمایت قاطعانه از توافق هسته ای با ایران، از برنامه این کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران خبر داد.

نوردرام گفت: نروژ کاملا به برجام پایبند است و این نشان می دهد ما این گشایش (میان ایران و غرب) را بسیار جدی گرفته ایم و به زودی شاهد سرمایه گذاری (نروژ در ایران) خواهیم بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از امضای قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی میان دو کشور ایران و نروژ به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو خبر داده و اعلام کرد که کشورش قرار است نیروگاه مذکور را ظرف مدت پنج سال در ایران ساخته و راه اندازی کند.

به گفته سفیر نروژ این قرارداد میان شرکت «نروژ ساگا انرژی» و شرکت ایرانی طرف قرارداد نروژی ها یعنی «توسعه دهندگان انرژی امین» امضا شده است.

ظرفیت این نیروگاه نیز ۲ گیگاوات اعلام شده و تجهیزات خورشیدی آن نیز قرار است در مناطق مختلف کویری در مرکز ایران نصب و مستقر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.