نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد درس خواندن و تحصیلات تکمیلی موجب طول عمر می‌شود.

درس خواندن امید به زندگی را افزایش می‌دهد!

قدس آنلاین- نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد درس خواندن و تحصیلات تکمیلی موجب طول عمر می‌شود.

شاید اگر دانش آموزان بدانند که درس خواندن در کنار دیگر تأثیرات مطلوب در کیفیت زندگی، می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد، انگیزه بیشتری برای تحصیل داشته باشند. پژوهشگران دانشگاه ادینبرو اسکاتلند بتازگی دریافتند، طول عمر به دلیل تحصیلات افزایش می‌یابد. در واقع هر سال تحصیل تقریباً یک سال به عمر فرد اضافه می‌کند.

این نتایج در پی بررسی داده‌های ۲۵ مطالعه صورت گرفته در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا در مورد بیش از ۶۰۰ هزار نفر به دست آمد.

تجزیه و تحلیل پژوهشگران درباره شناسایی ارتباط ژن‌های معین مربوط به طول عمر و شیوه زندگی بر بروز آن‌ها متمرکز بود. در واقع، پژوهشگران در مطالعه خود متوجه شدند که تا ۲۵ درصد از تغییراتِ امید به زندگی انسان، می‌تواند به صورت ژنتیکی تعیین شود.

این در حالی است که کشیدن یک پاکت سیگار در روز باعث کاهش هفت سال از زندگی می‌شود اگرچه ترک سیگار می‌تواند این عامل را از بین ببرد.

در رابطه با تغذیه نیز هر کیلوگرم اضافه وزن دو ماه از عمر را می‌کاهد که در مورد شاخص توده بدنی، هر یک شاخص افزایش، هفت ماه کاهش طول عمر را در پی دارد.

گرچه این دو عامل تأثیر جدی بر طول عمر دارند اما به دلیل اینکه بر ژن‌ها تأثیر می‌گذارند و دخانیات عامل زمینه‌ای ابتلا به سرطان ریه و بیماری‌های قلبی و تغذیه در دیابت تأثیرگذار است، باید به طور جدی کنترل شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.