۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 569286

گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی توسط دستگاه «جمع‌آوری آلودگی از سطح آب» پاکسازی می‌شود گفت: این دستگاه با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومانی از کشور کانادا خریداری شده است.

تالاب انزلی پاکسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور به اینکه تالاب بین‌المللی‌ انزلی سرمایه‌ای طبیعی برای کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در راستای احیای این تالاب در استان صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه به‌منظور پاکسازی تالاب‌انزلی دستگاهی تحت عنوان دستگاه "جمع‌آوری آلودگی از آب" در این تالاب به کار گرفته شده است افزود: این دستگاه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان از کشور کانادا خریداری شد.

محمدپور اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه را ۲۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته علاوه بر مشکلات متعدد در حوزه تالاب انزلی، بحث ورود پسماند، فاضلاب صنعتی و رشد گونه مهاجم سنبل آبی از مشکلات مهم و عمده احیای این تالاب بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه روز گذشته دستگاه مذکور به‌منظور اقدام عملیات پاکسازی در تالاب انزلی به آب انداخته شد خاطرنشان کرد: این دستگاه به خوبی قادر به جمع‌آوری گیاه مهاجم آزولا از سطح تالاب است.

وی توانایی دستگاه شناور "جمع‌آوری آلودگی از آب" را در جمع‌آوری پسماندهای شناور، گیاهان آبزی غوطه‌ور در تالاب و جمع‌آوری گیاه سنبل آبی بیان کرد و گفت: به‌منظور احیای تالاب انزلی ساخت دستگاه جدید "جمع‌آوری آلودگی از آب" توسط تولیدکنندگان گیلانی و با همکاری دانشگاه گیلان در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.