یزد - مدیرمخابرات منطقه یزد گفت: مخابرات استان با اعلام آمادگی برای پیشگامی در تامین نیازهای مخابراتی و فناوری اطلاعات و حرکت به سمت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد با هدفگذاری فعالیت ها شاخص های پیش بینی شده در برنامه ششم محقق گردد.

مخابرات استان یزد برای تحقق اهداف برنامه ششم  اعلام آمادگی دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقوم در دیدار با  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزداظهارداشت: دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی در زمینه سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی،  کاهش ۵/۱۲ درصدی مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی ، توسعه دولت الکترونیک و دستیابی به حداقل 5و 7دهم درصد رشد سالیانه الکترونیکی نمودن معاملات و تجارت کالا و خدمات از جمله اهداف برنامه ششم توسعه است که مخابرات می تواند در تحقق آن نقش آفرینی کند.

مدیر تجاری مخابرات منطقه یزد نیزبا استقبال از مشارکتِ مخابرات در تامین نیازهای ارتباطی و  مخابراتی استان یزد، گفت: رویکرد مخابرات، خودگردانی و اقتصادمحور است و باید در جایی سرمایه گذاری کند که بازدهی داشته باشد و دولت برای ارائه خدمات مخابراتی در مناطقی که درآمد زا نیست، باید با نگاه کلان به دو طرف قضیه توجه داشته باشد.

معاون شبکه مخابرات منطقه یزد با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های توسعه ای مخابرات این منطقه در زمینه تلفن ثابت و توسعه پوشش ارتباطات سیار و فیبر نوری اظهار داشت: مخابرات منطقه یزد  نیازهای ارتباطی شهرک های صنعتی را شناسایی و بررسی کرده و برخی از این نیازها تامین شده و برخی نیز در برنامه قرار دارد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: خوشبختانه ما زیرساخت های مورد نیاز برنامه ششم توسعه را به ویژه در زمینه فیبر نوری نه تنها برای مخابرات، بلکه برای FCP ها نیز فراهم کرده ایم و بستر مناسبی را برای اجرای تکالیف و وظایفی که در شهرک های صنعتی پیش بینی شده تدارک دیده ایم.

دولت تلاش می کند اقتصادی ICT را رشد دهد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به این که دولت تلاش می کند اقتصادی ICT را رشد دهد خاطرنشان ساخت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باور است که برنامه ریزی های از بالا به پایین مبتنی بر اولویت ها نبوده تا در برنامه های ملی قرار گیرد، لذا امیدواریم بر اساس شاخص های برنامه ششم، بتوانیم با همه اپراتورها تفاهم نامه سالیانه داشته باشیم.

اکرم فداکار با تمجید از مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت ICT ابراز امیدواری کرد مخابرات منطقه یزد بتواند همواره پیشتازی خود را حفظ کند و منابع بیشتری را جذب کند و افزود: در نظر داریم با محوریت مخابرات کنسرسیومی را برای فیبر نوری به وجود بیاوریم و شاخص های ارتباطی استان را ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.