ایلام- مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: بیمه قالیبافان غیرفعال ایلامی قطع می شود.

بیمه قالیبافان غیرفعال ایلامی قطع می شود

سهیلا ملکشاهی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه قرارداد اصلی بیمه قالیبافان توسط دولت منعقد شده بود، اظهار داشت: این طرح از سال ۹۳ متوقف شده چرا که بار مالی فراوانی برای دولت ایجاد کرده بود و در حال حاضر دولت در حال پایش قالیبافان است.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی در قالب بیمه قالیبافان و بدون فعالیت در این رشته و صنعت، بیمه شده بودند و از مزایای آن به ناحق استفاده می کردند، افزود: برای ساماندهی بیمه قالیبافان، دولت آمار افراد فعال در این حوزه را استخراج کرده و از این پس تنها افراد فعال بیمه خواهند شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان این مطلب که افراد در گذشته تنها با داشتن یک کارت آموزش مهارت قالیبافی، از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده می کردند، بیان داشت: این موضوع موجب تضییع حقوق فعالین این رشته شده و هر کسی که می توانست مدرک فنی و حرفه ای اخذ کند، خود را بیمه کرده و بار مالی فراوانی بر دولت و سازمان تأمین اجتماعی تحمیل می کرد.

سهیلا ملکشاهی به پایش قالیبافان ایلام با همکاری صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این طرح با بازرسی مداوم از کارگاه ها و محل کار قالیبافان، افرادی که بصورت مستمر در این رشته فعالیت دارند، شناسایی شده و می توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

وی با اشاره به قطع خدمات تأمین اجتماعی برای افراد غیرفعال در این زمینه، ادامه داد: دولت در ادامه بیمه قالیبافان، ۲۰ درصد سهم کارفرمایان را پرداخت کرده و به همین دلیل با ساماندهی و پایش فعالان این عرصه، از استفاده نابحق افراد جلوگیری می کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه افرادی که حتی در منزل خود دار قالی داشته و فعالیت مستمرشان توسط بازرسان احراز شده باشد، می توانند خود را بیمه کنند، گفت: افراد زیر پنجاه سال برای بیمه شدن مشکلی نداشته اما افراد ۵۵ ساله با پرداخت مابه التفاوت مازاد سنی می توانند از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

سهیلا ملکشاهی به بیمه شدن بیش از ۴۹۰۰ قالیباف در استان تا پایان مردادماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بیمه افراد غیرفعال پس از شناسایی و پایش قطع خواهد شد و تعداد بیمه شدگان این صنف کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، اظهارداشت: مشکلاتی که در بیمه قالیبافان بوده برای بیمه کارگران ساختمانی نیز به وجود آمده و افرادی غیر از کارگران با نام آنان خود را بیمه کرده بودند که با ایجاد سامانه ثبت نام کارگران ساختمانی، این افراد ابتدا در این سایت احراز هویت شده و پس از تاییدیه آن و اینکه افراد به کار دیگری مشغول نیستند و همچنین با تایید بازرسان تأمین اجتماعی، کارگران ساختمانی نیز می توانند از مزایای این نوع بیمه بهره مند گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.