گیلان- رئیس پارک علم و فناوری گیلان هدف از اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی گیلان را مشارکت اعضای اجلاس در سرمایه‌گذاری‌های مشترک نام برد و گفت: باید گیلان را ازنظر فناوری و تجارت مبتنی بر دانش ارتقاء دهیم.

باید گیلان را ازنظر فناوری و تجارت مبتنی بر دانش ارتقاء دهیم

به گزارش قدس انلاین ،مجید متقی طلب در حاشیه اجلاس بین‌المللی رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار کرد: هدف ما از برگزاری اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی در حوزه فناوری توزیع دانش و فناوری روز در همه بخش‌های موردنیاز مراکز آموزشی و توسعه‌ای است.

وی بابیان اینکه اجلاسیه های بین‌المللی برگزارشده طی روزهای اخیر صرفاً برای پارک علم و فناوری نبود، افزود: با حضور نمایندگان پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی تاکنون سه اجلاسیه در گیلان برگزارشده که از نمونه‌های آن می‌تواند در سازمان پارک علم و فناوری گیلان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا تجارب کشورهای اسلامی در توسعه شهر و عمران در اختیار مجموعه شورای شهر و شهرداری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه در گیلان و نهایت استفاده از تجارب و دانش فناورانه کشورهای اسلامی نخستین هدف ما از اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور به‌طورکلی در مبحث تجاری‌سازی مشکل‌دارند، بیان کرد: کشور مالزی و قزاقستان در تجاری‌سازی دانشگاه‌ها از توان نسبتاً خوبی برخوردار هستند و می‌توانند دانش توسعه‌ای خود را در اختیار دانشگاهیان ما قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط با کشورهای فناور با مجموعه‌های تحقیقاتی و پژوهشی وظیفه پارک گیلان است، تصریح کرد: ما در کشور و حتی به‌نوبه آن در گیلان ممکن است بازارهایی داشته باشیم که امکان صادرات آن‌ها در کشورهای اسلامی ممکن نباشد اما وجود این‌گونه ارتباطات می‌تواند تسهیل گر روابط باشد و کمک‌هایی را به ما ارائه کنند.

متقی طلب با تاکید بر اینکه بعد دیگر اهداف اجلاسیه های بین‌المللی کشورهای اسلامی مشارکت اعضای اجلاس در سرمایه‌گذاری‌های مشترک است، خاطرنشان کرد: ما بر حضور بانک توسعه اسلامی را در این اجلاسیه تاکید کرده‌ایم تا شرایط را برای سرمایه‌گذاری در ایران را فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه باید استان گیلان را هم ازنظر فناوری و هم تجارت مبتنی بر دانش ارتقاء دهیم، افزود: ۱۴ کشور در این اجلاسیه حضور دارند تا بتوانیم با اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردهای پژوهشی و فنی بر اصل سرمایه‌گذاری و تجارت بر مبنای دانش تاکید کنیم.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.