کرج- مدیرکل استاندارد استان البرز از برخورد جدی با تولیدکنندگان اجناس بی کیفیت در این استان خبرداد.

برخورد جدی باتولیدکنندگان اجناس بی کیفیت در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فتانه شکرالهی در نشست خبری که پیش ازظهر امروزچهارشنبه برگزار شد، با اشاره به شعار استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند اظهار کرد: ۶۷ مورد شکایت و ۲۴ مورد اعلام جرم از واحد تولیدی در سال گذشته ثبت شده است که٣٣ مورد آن منتهی به جمع آوری و توقیف کالای بدون کیفیت شده است.

وی تصریح کرد: تولید کالای استاندارد ایرانی و حمایت از این بخش هم راستا با اهداف و سیاست های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

شکرالهی  در ادامه افزود: برای نخستین بار پوستر یک هنرمند ایرانی به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز تصریح کرد: تفاهم نامه ای با معاونت غذا و دارو به ثبت رسیده است که امیدواریم منشا خیر برای البرز باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹ واحد تولیدی از استان البرزدر سطح ملی برتر شناخته شدند، گفت:این استان از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد البرز با بیان اینکه ۲ مدیر کنترل کیفی برتر از مجموع ۱۱ مدیر منتخب در کشور نیز از استان البرز انتخاب شده اند، گفت: هر برند خارجی از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

شکرالهی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است، و ترویج خرید تولیدات ایرانی با کیفیت بالا مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۲۶ پروانه استاندارد در البرز صادر شده است،   گفت: ۹۶۵ واحد تولیدی مشمول استاندارد اجرایی و ۳۱۱ واحد خدماتی تحت پوشش اداره کل بهزیستی البرز قرار دارد بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سال ۹۳  برنامه ویژه ای در این بخش انجام گرفته است.

شکرالهی گفت:استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت، اندازه شناسی و مدیریت کیفیت  از موارد پایه ای محسوب می شود که خانه کیفیت بر آن استوار شده است.

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت:  بیش از ۱۱ هزار و ۸۱۲ بازدید فنی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در استان  صورت گرفته است

این مسئول در ادامه افزود: طی سال گذشته بیش از  ۲ هزار و ۱۴ مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت استان البرز صورت گرفته است

 شکرالهی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته  بیان کرد:سال جاری در استان ۹۱ پروانه استاندارد تعلیق و ۴۴ پروانه ابطال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.