بجستان- مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از افتخارات نظام کار مردم را به مردم واگذار کردن است و شهردار با انتخاب خود مردم تعیین می شود و با شرکت دادن بخش خصوصی در شهر داریها می توان امورات شهر را بهتر هدایت و اجرا کرد.

بخش خصوصی و مردم در امور شهر مشارکت داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی علوی صبح چهارشنبه در مراسم معارفه شهر دار بجستان گفت:مسئولیت بسیار خطیر امور شهری از حیات تا ممات شهر در دست شهرداری ها می باشد. وی یاد آور شده: بااین مسئولیت شهرداری امروز تبدیل شده به نهادی خدماتی و فرهنگی و شهری که درتمامی موضوعاتی که با بدن شهر ارتباط دارد نقش   اساسی دارد.

مدیر کل دفتر امور شهر و روستای استانداری افزود: یکی از افتخارات نظام کار مردم را به مردم واگذار کردن و انتخاب شهردار توسط خود مردم می باشد و با توجه به اینکه در برخی برنامه ها مدیریت و برنامه نبوده امروز دولت مفتخر است که با برنامه ۲۰ ساله راهکارهای آینده شهر داریها مشخص و برای آینده شهر ها برنامه ریزی صورت گرفته و کارها سلیقه ای نبوده بلکه برنامه ریزی شده و اساسی پی گیری می شود.

وی گفت: یکی از شهر هایی که از لحاظ منظر مدیریت شهری می شود روی آن حساب باز کرد شهر بجستان است و این به برکت تلاش شهر داران و همکاری مردم و سایر مدیران شهر می باشد.
مهندس علوی مقدم توقعات مردم درکمبود اعتبارات راتوقع نا بجایی ندانست و افزود: باید به محدودیتهای دولت و اعتبارات نیز توجه کنیم و فعل خواستن رابا اجرایی شدن خواسته های مردم  اجرا کنیم که البته با اعتبارات قطره چکانی نمی شود شهر را اداره کرد بلکه حضور بخش خصوصی و پای کار آمدن مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.

حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع وظیفه همه دستگاهها خصوصا شهرداریها است
فرماندار بجستان نیز در این مراسم گفت: زحماتی که در طول ۷ دهه شهر بودن شهر بجستان صورت گرفته بسیار با ارزش بوده و امروز این شهر یکی از شهر های جلو دار در بین شهر های هم سطح خود می باشد که باید از خدمات و زحمات شهرداران دورهای گذشته خصوصا شهردار اسبق مهندس رئیسی قدردانی نمود که تلاشهای ارزشمندی را برای تغییر مبلمان شهری ارائه نمودو اظهار امیدواری نمود شهردار جدید مهندس داورزنی با سوابقی که از وی داریم از نظر با تجربه بودن و مرتب بودن ارتباط رشته با کار و سوابق مدیریتی در شهرداری بتواند ادامه تلاش شهرداران گذشته را به منصه ظهور برساند.

حسین ابراهیمی گفت: رضایتمندی که بعد از دوره خدمت در مردم ایجاد می شود این بسیار ارزشمند بوده و البته با تغییر یک نیرو یک فکر و ایده نو و برنامه جدید ایجاد می شود که این نیز نیاز هر شهر و مدیریتی است.

وی افزود: در حیطه شهرداری مشکلات متعددو سنگینی در حوزه اعتبارات مواجه بوده ایم ولی علی رغم گرفتاریهایی که در تامین اعتبارات داشته ایم و با عنایت به تعادل بخشی و دیدن همه شهرستانها و از بین بردن فاصله توسعه یافتگی توسط دولت وقتی تورق می کنیم و گذشته را می نگریم اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی در شهر رخ داده که قابل تقدیر می باشد.

نماینده عالی دولت در بجستان گفت: در زمینه های اسفالت معابر و حجم فضا های سبز و مبلمان شهری قابل قیاس با شهر های با مشکلات مشابه به ما نیستیم و این به برکت تلاش شهر داران و تعامل همه دستگاهها و خصوصا مردم می باشد که همیشه از مسئولان جلو تر بوده و حضور در کمکها و مشارکتهای مردمی در توسعه شهر ومبلمان شهر و امکانت موجود نیز نتیجه همین حمایتها می باشد که نباید از آن غافل باشیم.

فرماندار بجستان حقوق شهروندی  و تکریم ارباب رجوع را وظیفه همه دستگاهها ی اداری دانست و تاکید نمود یکی از جاهایی که باید به این مهم توجه ویژه صورت بگیرد شهرداری ها می باشند و این نیز به مردم و اعتماد آنان به دستگاهها کمک خواهد کرد و البته در کنار این تعامل و همکاری شهر دار با شورا و سایر دستگاهها می تواند در پیشرفت کار و حل مشکلات ارزشمند باشدو اینکه تاکید می شود به دنبال انحنای قانون نیستیم بلکه با انعطاف در صدد رفع مشکلات باید باشیم.

در این جلسه قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان گفت: برای انتخاب شهر دار بجستان پس از حضور شورای جدید ۲۰ گزینه بومی و غیر بومی معرفی شدند که ۳ نفر بر اساس شاخصهای تعیین شده به تایید نهایی رسیده که یک نفر خودش استعفا داده و کنا ررفت و از دونفر دیگر حمید رضا داور زنی معرفی که امروز حکم وی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: مشکلات زیادی در حیطه شهرداری می باشد که با توجه به بدهی بالای شهرداری توانسته ایم در این مدت کوتاه مقداری از مطالبات و بدهی ها را پرداخت و با نگاه فرهنگی که شورای جدید به مسائل داشته دو اتاق فکر در شهر های مشهد و تهران ایجاد شده و مجمع شوراها نیز برای ارائه نظرات و پیشنهادات نیز در حال شکل گیری می باشد و تلاش داریم برای ایجاد اشتغال پایدار با مشارکت بخش خصوصی از فرصتها به خوبی استفاده کنیم و معتقدیم عمر کوتاه نیست بلکه ما کوتاهی می کنیم و چون فرصت آزمون و خطا ندارین و خوب است فکر کنیم و مشورت کنیم و مبنا را برمشارکت مردم بر مبنی خرد جمعی بگذاریم که این خود کمک خواهد کرد به پیشرفت شهرستان و شهر

در پایان این جلسه حمید رضا داورزنی شهر دار جدید بجستان با حکم استاندار خراسان رضوی معرفی گردید ووی طی سخنانی ابراز امید واری نمود جامعه محوری و تعامل محور بودن را در دستور کار خود دارم و تلاش خواهم کرد به نفع مردم کارهای شهر و امورات را به پیش برانم و از امروز به عنوان شهر وند بجستانی برای پیشرفت و ارتقای شهر تلاش خواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.