اهواز_استاندار خوزستان گفت:‌ ورزش به عنوان یک پدیده تربیتی، سازنده و مفید می‌تواند در غنای فرهنگی جامعه، نقش مهمی را ایفا کند.

ورزش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان آسیایی، پارآسیایی و جهانی که امروز چهارشنبه درسالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه ورزش  به عنوان یکی از مهمترین ارکان تامین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروز محسوب می‌شود، اظهارکرد: ورزش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی یک جامعه می‌باشد و توسعه آن نیز باعث ارتقا سلامت عمومی جامعه و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود اظهار کرد: همچنین ورزش به عنوان یک پدیده تربیتی، سازنده و مفید می‌تواند در غنای فرهنگی جامعه، نقش مهمی را ایفا کند.

شریعتی عنوان کرد: به نظر من روز تربیت بدنی، روز اندیشه و فکر کردن به راه‌ها و روش‌های توسعه و رشد وجودی انسان و معرفی الگوهای انسانی و پهلوانی است.

وی با اشاره به اینکه بانوان خوزستان در حوزه ورزش موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند گفت:  امسال نیز برای اولین‌بار یک تیم از خوزستان در لیگ برتر هندبال شرکت می کند که تقدیر و تشکر می کنیم از بانوانی که در این ارتباط زحمت کشیده اند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: امیدوارم موانع پیش‌روی ورزش بانوان بر داشته شود و شرایط نیز به سمت و سویی رود که بانوان در کنار ایفای نقش مهم‌شان در خانواده و جامعه، بتوانند به ورزش هم بپردازند.

شریعتی در ارتباط با ورزش معلولان و جانبازان خوزستان بیان کرد: باید در حوزه زیرساختی، اقدامات اساسی و مهمی را در ورزش جانبازان و معلولان انجام دهیم.

وی ادامه داد: نگاه بنده و دولت به ورزش استان خوزستان، با اهداف اخلاق، توسعه ورزش، توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی است و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی خوبی هم صورت گرفته است.  امسال اعتبارات مناسبی برای توسعه زیرساختی و کمک به رونق ورزش مناطق حاشیه‌ای در اختیار ورزش استان قرار دادیم.

وی افزود: همچنین تلاش کردیم تا پایان سال مالی، کمکی جهت توسعه هیات‌های ورزشی داشته باشیم.

استاندار خوزستان به ورزش مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرد و اظهار کرد: این مناطق آسیب‌پذیرتر هستند. همچنین نباید از موضوع جوانان غافل شد و باید در حوزه جوانان نیز کارهای ماندگاری انجام شود.

شریعتی در پایان به کارهایی مهمی که در یک سال گذشته در حوزه ورزش همگانی شده است، قدردانی کرد و تاکید کرد: ورزش قهرمانی و همگانی به صورت متوازن در دستور کار باشد و در یک سال گذشته نیز تلاش شده که این‌گونه کار کنیم. همچنین باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه مدارس و آموزش و پرورش داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.