مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: به این دو، اروپا و آمریکا اعلام می‌کنیم که راهبرد مهار قدرت جمهوری اسلامی در منطقه، محدود کردن توانایی موشکی این کشور و جلوگیری ایران از دفاع مظلومان جهان، هرگز قابل مذاکره نیست.

محدود کردن توان موشکی کشور هرگز قابل مذاکره نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در اجتماع عظیم علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان که در محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا در مدرسه علمیه نواب صفوی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امروز شرایط و وضعیت منطقه نشان می‌دهد که در تمام حوزه دست برتر متعلق به جبهه انقلاب اسلامی است. خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است، تبعیض نژادی، به بندکشیدن سیاه پوستان، ظلم و جنایت علیه ملت‌ها در قاره‌های مختلف بخشی از جنایت‌های سیاستمداران این کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا راهبردی است که رهبری معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داند، اعتماد به آمریکا عریان شدن در پیش جهانیان را در پی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه توانمندی علمی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مردم ایران است، تصریح کرد: قدرت هسته‌ای صلح آمیز ایران برای بازدارندگی است؛ برای اینکه جهانیان بدانند این ملت علارغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها می‌تواند پیشرفت و رشد داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما برجام را با تمام سخنانی که در رابطه با آن داشتیم اما ذیل ۹ شرطی که رهبری معظم فرمودند پذیرفتیم؛ این سند قرار بود تمام تحریم‌ها را بردارد اما آنچه در عمل اتفاق افتاد تنها پیش پرداخت‌هایی بود که از سوی ایران پرداخت شد. با مستکبران باید دقیق عمل کرد زیرا سخن از حقوق یک ملت بزرگ در میان است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: لبخندها و تهدیدات سیاستمداران آمریکایی ماهیت خبیث آن‌ها را تغییر نمی‌دهد، ما نه به لبخندهای اوباما دلخوش شدیم و نه از تهدیدات و یاوه گویی‌های این رئیس جمهور جدید بی اخلاق و بی ادب آمریکا هراسی به خود راه می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران برخواسته از مردم و حافظ منافع کشور در تمام حوزه‌هاست و در دل این ملت جای دارد. اظهار کرد: بر اساس آنچه که برخی می‌گفتند با امضاء برجام تمام تحریم‌ها برداشته خواهد شد، امروز آمریکایی‌ها قانون کاتسا را مطرح می‌کنند که در آن سپاه پاسداران مورد تحریم قرار می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد:اخیرا صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس علارغم اینکه سخنان ترامپ را نپذیرفته‌اند اما سخنان قبلی خود را در رابطه با توان دفاعی ایران اسلامی تکرار کرده‌اند، به این دو، اروپا و آمریکا اعلام می‌کنیم که راهبرد مهار قدرت جمهوری اسلامی در منطقه، محدود کردن توانایی موشکی این کشور و جلوگیری ایران از دفاع مظلومان جهان، هرگز قابل مذاکره نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی آمادگی تعامل با کشورهای اروپایی و آمریکایی را به شرط حفظ عزت، اقتدار و حقوق ملت ایران دارد. عنوان کرد: موضوع توانایی موشکی ایران که بنیه دفاعی این ملت و قدرت بازدارندگی این کشور است به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و استکبار آروزی بازرسی از مراکز نظامی این کشور را به گور خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موضوع برجام فرانسه نقش پلیس بد را بازی می‌کرد و بقیه اعضا پلیس خوب بودند، امروز نقش‌هایشان را عوض کردند و آمریکا نقش پلیس بد را برعهده گرفته است؛ آنها بدانند ما این روش‌ها را می‌دانیم و ماهیت استکبار را می‌شناسیم و به آن‌ها توصیه می‌کنیم با ملت قهرمان ایران با زبان زور و تهدید سخن نگویند. زبان گفت‌وگو با این ملت زبان احترام و عزت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمنان بدانند قدرت جمهوری اسلامی در منطقه مهار شدنی نیست، زیرا سخن از محبوبیت در میان ملت‌هاست نه دولت‌ها، ایران اسلامی در قلب ملت‌های مظلوم جای دارد و این جایگاه هر روز رو به گسترش است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر دشمنان آن‌ها را وادار به عقب نشینی می‌کند و تنزل در برابر دشمن موجب طمع آن‌هاست. گفت: دولتمردان بدانند که بیت الغزل تمام این مسائل غافل کردن مسئولان از رسیدگی به وضعیت معیشتی و مشکلات مردم است، تمام این توطئه‌ها برای آن بوده که کشور ما را در حوزه اقتصادی تضعیف و آسیب پذیر کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.