قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل گفت: ۲۴۳طرح مطالعاتی مشترک میان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های ایران و کشورهای استرالیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی تصویب شد.

تصویب ۲۴۳پروژه مشترک تحقیقاتی میان دانشگاه‌های ایران و۷ کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی امروز در کارگروه مشترک ایران و فدرال آلمان در زمینه «فعالیت های علمی، پژوهشی با اعتبار مشترک» که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های خارجی گام مهمی در بین المللی شدن دانشگاه‌های کشور است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست پیدا کردن حامیان مالی پروژهای مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان است که این اقدام به تقویت همکاری های علمی دو کشور کمک شایانی می کند.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم تاکید کرد: بین المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

سالار آملی به پروژه مشترک جندی شاپور بین دانشگاه‌های ایران و فرانسه اشاره کرد که زمینه حمایت از تحقیقات مشترک بین محققان و اعضای هیات علمی ایران و فرانسه را مهیا کرده است و سالانه ۱۵ پروژه تحت عنوان این برنامه تحقیقاتی مشترک تعریف می شود.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم افزود: ایران برای همکاری های علمی و بین المللی، کشورهایی را با عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده است که در قاره اروپا کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه از کشورهای هدف هستند و آلمان در این میان اهمیت خاصی دارد.

در ادامه این نشست، نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان و بنیادهای تحقیقاتی آن کشور با شرکت کنندگان حاضر در جلسه؛ با هدف دستیابی به یک درک مشترک برای توسعه همکاری های دو کشور در زمینه تامین اعتبارات پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.