اهواز- امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: امروز از نظر سنتی مانعی برای توسعه ورزش بانوان نداریم و علت این است که ورزش یک راه حل بسیار مهم برای درمان بیماری‌ها و مقابله با بیماری‌ها است.

امروز از نظر سنتی مانعی برای توسعه ورزش بانوان نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم تجلیل از مدال آوران و افتخار آفرینان ورزش استان خوزستان که امروز چهارشنبه در سالن شهید هاشمی استانداری استان خوزستان برگزار شد،  با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهمِ مبارزه با افسردگی، ورزش است و به هیمن دلیل امروز نگاه به ورزش باید نگاهی متفاوت باشد. اظهار کرد: ورزش و آن‌چه که ما به عنوان یک راه حل مهم برای مبارزه با بیماری‌ها و افزایش سلامت روحی و جسمی نیاز داریم، این است که باید ورزش به سهولت، آسانی و ارزانی در اختیار تمام افراد جامعه قرار بگیرد و این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه و اجرای آن دارد.

وی با اشاره به اینکه مدال‌آوری ورزشکاران نیز افتخاری برای خانواده، دوستان، منطقه، استان و تمام کشور است، افزود: در این زمینه نیز استان خوزستان افتخارات بسیاری در فوتبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، کشتی و واترپلو دارد و این افتخارآفرینی‌ها علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی است که در استان خوزستان داریم.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ورزشکاران ما همان‌طور که یک قهرمان هستند باید یک الگوی نمونه اخلاقی هم باشند و از این نظر نیز جامعه ما باید بتواند از این ظرفیت فرهنگی بسیار بالا استفاده کند.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه همیشه مهرماه در استان خوزستان شاهد بارندگی بودیم ولی باتوجه به تغییری که در اقلیم و جغرافیا به وجود آمده است، گفت: دیگر به این صورت نیست و این مورد کار را برای فعالیت برخی رشته‌ها سخت می‌کند، چراکه نتوانسته‌ایم برای جایگزین آن، سالن‌هایی را داشته باشیم تا ورزشکاران در یک محیط آرام به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند.

وی ادامه داد:‌ قهرمانی یک غرور منطقه‌ای، استانی و ملی را در پی دارد و ناکامی نیز غرور ملی و استانی را جریحه‌دار می‌کند و ان‌شاءالله همه باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اهمیت ورزش بانوان  تصریح کرد: امروز از نظر سنتی مانعی برای توسعه ورزش بانوان نداریم و علت این است که ورزش یک راه حل بسیار مهم برای درمان بیماری‌ها و مقابله با بیماری‌ها است.

آیت الله حسن زاده اظهار کرد: حتی در خیلی از موارد ورزش جایگزین دیگری ندارد. پس باید در ورزش بانوان نیز ظرفیت‌ها و رشته‌های ورزشی را توسعه دهیم.

وی بااشاره به اینکه ‌ظرفیت فرهنگی ورزش بسیار گسترده است، بیان کرد: باید به خوبی از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم. همچنین بخش مهمی از مقابله با تهاجم فرهنگی، در ورزش است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان تصریح کرد: همه باید این ظرفیت فرهنگی را داشته باشند و ورزشگاه‌های ما باید به یک صحنه اخلاق تبدیل شوند، به صورتی که خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به این محیط نگران نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.