رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر ضرورت توجه به بازار پرپتانسیل عراق گفت: برای این کشور باید ۱۰ رایزن تجاری داشته باشیم. 

١٠ رایزن تجاری باید در عراق داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خسروتاج در ششمین همایش سالانه رایزنان بازرگانی ایران گفت: بازار پرپتانسیل عراق به نحوی است برای این کشور باید ۱۰ رایزن داشت.

معاون وزیر صنعت افزود: روابط ایران با اروپا به نحوی است که انتقال دانش فنی و تکنولوژی است و سهم اروپا هم البته بالا است پس این آورده باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد؛ البته باید سطوح مختلف تکنولوژی را تعریف کرد و سطح مورد نیاز دانش را مشخص نموده و آن دسته که در دسترس نیست را از اروپایی ها درخواست کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این، موضوع صاحبان برند است که این سیاست باید برای تک تک کشورها در اروپا دنبال می شود یعنی برندهای ایتالیایی و آلمانی و به طور کلی اروپایی ها باید با ایران تولید مشترک  داشته و  برای آلمان، فرانسه و ایتالیا برندهای مطرح را شناسایی کرده و با آنها تولید داشته باشیم.

خسروتاج گفت: این سیاست کلان باید از سوی رایزنان  بازرگانی مدنظر قرار گیرد و  تلاش شود تا تولید مشترک صورت گرفته و در نهایت صادرات صورت گیرد البته ممکنه این نام و نشان جهانی در هر جای دیگر دنیا باشد ممکن است از پیشنهاد ایران برای تولید مشترک استقبال کنند.

وی افزود: ظرفیت حضور ایران در بازار عراق باید بالا رود و حداقل در این کشور ده رایزن بازرگانی لازم است و نیاز داریم از مشاوران محلی نیز استفاده کنیم.  

خسروتاج گفت: توقع نداریم رایزنان بازرگانی در همه موارد تخصصی داشته باشند ولی توان مدیریتی بسیار مهم است.

در این همایش همچنین محمد راضی، رایزن ایران در ایتالیا گفت: برای توسعه فعالیت رایزنان بازرگانی در ایران، می توان نیم نگاهی به سازمان های توسعه صادرات دنیا داشت و ایچه ایتالیا هم همین کار را انجام می دهد و ٨٠ نمایندگی در سراسر جهان دارد.

وی افزود: هر یک از این دفاتر ده کارمند دارد، این در حالی است که کمیسیونرهای تجاری در ایتالیا به شدت کار کارشناسی بازرگانی برای ورود به دنیا انجام می دهند.

 انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی هم خواستار توجه بیشتر به صادرات و حضور ایران در کشور اندونزی شد و گفت: علیرغم اینکه خیلی برای حضور شرکتهای ایرانی در بازار این کشور و نمایشگاهها در اندونزی صورت نگرفته، صادرات ایران از ترکیه بیشتر است.  

وی افزود: کشوری مثل سنگاپور ٥٠ تا ٧٠ درصد هزینه حضور شرکتهای خود در نمایشگاههای سراسر دنیا را اعم از هزینه رفت و امد و غرفه سازی پرداخت می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.