کرمانشاه- استاندار کرمانشاه طی سفر یکروزه به شهرستان گیلانغرب از سد مخزنی شرفشاه این شهرستان بازدید کرد.

تمام عملیات اجرایی سد شرفشاه پایان امسال/آبگیری سد طی آبان

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه طی سفر یکروزه به شهرستان گیلانغرب، ظهر امروز از سد مخزنی شرفشاه این شهرستان بازدید کرد و در جریان عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

عملیات احداث سد مخرنی شرفشاه گیلانغرب سوم خرداد ۸۹ آغاز شد و طبق زمانبندی اولیه قرار بود، ظرف مدت ۶۰ ماه به بهره برداری برسد.

این سد بر روی رودخانه کنجر واقع شده  و مبلغ اولیه قراداد این سد نیز ۷۷۰ میلیارد ریال بوده است.

دریاچه سد نیز در ۴۲۰ هکتار با قابلیت ذخیره سازی ۱۳۱میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده است که با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی، آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل آب کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود.

کیاست امیریان، مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: تا پایان سال ۹۶ عملیات اجرایی سد به پایان می رسد و تحویل آب منطقه ای خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه  افزود: آبان ماه امسال نیز این سد به مرحله آبگیری خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه نیز در این بازدید از کارفرما و پیمانکار پروژه تقدیر و تشکر کرد و بر تسریع در اجرای این پروژه وبهره‌برداری از آن طبق برنامه زمانبندی تاکید کرد.

لازم به ذکر است، استاندار کرمانشاه  امروز در ابتدای سفر یکروزه خود با خانواده شهید روضان مرادی (شکارچی تانک در دوران دفاع مقدس) در گیلانغرب دیدار کرد.

وی همچنین در مزار شهدای گیلانغرب حاضر شد و به مقام شامخ شهدای دومین شهر مقاوم کشور ادای احترام کرد.

بازوند همچنین در ادامه سفر خود از  مرز سومار نیز بازدید به عمل خواهد آورد و در جلسه کاری در این شهرستان شرکت می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.