تبریز- دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:کشور یکپارچه عراق قابل تفکیک و تجزیه شدن نیست و ایران هم تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را برنمی‌تابد.

تجزیه کشورهای منطقه را برنمی‌تابیم

به گزارش  قدس انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رحیم‌صفوی، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی بعد از ظهر امروز در اختتامیه اولین جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی که به همت دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان رمز پیروزی ایران در تداوم دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت گفت: هم اکنون نسل دوم و سوم فرزندان دلیر ایران در جبهه مقاومت اسلامی به دفاع استراتژیک ایران عمق بخشیده و ناقوس نابودی رژیم صهیونیستی جنایتکار را به صدا درآورده‌اند.

وی افزود: استمرار دفاع از بلاد اسلامی و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی در میدان دفاع از عتبات عالیات در عراق و دفاع از حرم حضرت زینب(س) توسط شهدای مدافع حرم، سرکوب تروریسم تکفیری و شکست ائتلاف آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه در سوریه و عراق ثابت کرد که جوانان ما در مسیر رشد و تکامل معنوی، عقلانی و بالندگی آرمان‌های انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران تا رسیدن به امنیت پایدار در منطقه و تمدن نوین اسلامی ایران هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: امتی که رهبری متقی، خردمند و شجاع همچنین جوانانی آماده فداکاری در راه ارزش‌ها دارد، در برابر هیچ  قدرتی شکست نخواهد خورد و این خون شهیدان است که راه کربلا را برای مراسم اربعین حسینی باز کرده است.

رحیم‌صفوی افزود: ان‌شاء‌الله خون شهدای مدافع حرم راه قدس را بر مسلمانان باز خواهد کرد و جمله عرفانی و راهبردی حضرت امام(ره)که فرمودند، «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را به حول و قوه‌الهی تحقق خواهد بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج علوم و معارف دفاع مقدس در فضای مجازی گفت: علوم و معارف دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت  یک مفهوم عارفانه، عالمانه و هوشمندانه برخاسته از جهان‌بینی قرآنی و اسلام ناب محمدی است و ما و شما دانشگاهیان باید رسالت خودمان بدانیم  که این تفکر برتر و مفهوم عمیق را در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بر خط و رسانه‌های تصویری ترویج دهیم.

رحیم‌صفوی افزود: اگر بتوانیم فرهنگ و معارف دفاع مقدس و سیره عملی شهدای عالی‌مقام خودمان را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی نهادینه‌سازی کنیم، آن وقت فضای مجازی مهم‌ترین رکن مقابله با دشمن خواهد بود.

تقویت هویت انقلابی و اسلامی ملت ایران  مهم‌ترین راهکار مقابله با استحاله فرهنگی در فضای مجازی

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به استحاله فرهنگی جوانان توسط دشمنان در فضای مجازی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دشمنان در فضای مجازی، استحاله فکری و  از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی ملت ایران است، آنها این کار را با هویت‌سازی انجام می‌دهند، بنابراین راه تقابل با این توطئه، تقویت هویت انقلابی و اسلامی ملت ایران است.

رحیم‌صفوی با بیان ضرورت برنامه‌ریزی اصولی در فضای مجازی افزود: نسل اول انقلاب اسلامی با مقاومت و ایثار با خلق حماسه تن در برابر تانک، به دشمن اجازه «تصرف سرزمین ایران» را نداد، اکنون نسل دوم و سوم انقلاب نیز نباید به دشمن اجازه «تصرف افکار و اذهان» را بدهند؛ شما دانشجویان نباید اجازه بدهید سواره نظام جنگ نرم آمریکا، قلب‌های مردم را فتح کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ شهادت و آموزه‌های دفاع مقدس می‌تواند به مثابه یک دژ مستحکم در برابر این هجوم نرم ایستادگی کند. همه جوانان و دانشجویان ما باید به این باور برسند امروز در میدان جهاد کبیر فرهنگی قرار دارند که بدون برنامه‌ریزی، عقلانیت، نورانیت و به‌کارگیری علم و دانش روز نمی‌توان در آن صحنه نبرد پیروز شد. 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)، صراط مستقیم اهل بیت(ع) و فرهنگ غنی جهاد و شهادت، معرفت و ذخیره‌ای است که می‌تواند تمدن جدید ایران اسلامی و سیمای بشریت و آینده جهان را شکل‌دهی کند.

ایران  تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را برنمی‌تابد/ ملت، دولت و کشور یکپارچه عراق  قابل تفکیک و تجزیه شدن نیست

رحیم‌صفوی در ادامه و در تشریح مسائل منطقه و جهان گفت: به فضل الهی و با تسلط دولت، ارتش و نیروهای حشدالشعبی عراق بر منطقه کرکوک، توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد و عوامل جاه‌طلب وابسته به آمریکا و صهیونیسم در شمال عراق که به دنبال قهرمان شدن بودند، به این نتیجه خواهند رسید که ملت و دولت و کشور یکپارچه عراق قابل تفکیک و تجزیه شدن نیست و ایران هم تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را برنمی‌تابد.

رئیس جمهور آمریکا فاقد بینش راهبردی است/ قدرت جهنمی آمریکا رو به افول  و فرسایش است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سخنان چند روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: سخنان چند روز گذشته رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ثابت کرد که او فاقد بینش راهبردی نسبت به مسائل جهانی خصوصاً منطقه غرب آسیاست و رئیس جمهور آمریکا باید بداند دوران زورگویی و عربده‌کشی از موضع یک ابرقدرت سال‌هاست که به پایان رسیده و قدرت جهنمی آمریکا رو به افول و فرسایش است.

رحیم‌صفوی افزود: در مقابل به فضل و عنایت الهی قدرت نظام اسلامی و وزن ژئوپلیتیکی و اعتبار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در مقیاس منطقه‌ای و جهانی رو به افزایش است و رئیس جمهور آمریکا که به دنبال گرفتن امتیازات جدید از ایران  است، با این سخنرانی و به اصطلاح خودشان راهبرد جدید و به کارگیری اصطلاح غلطی راجع به خلیج همیشه فارس، دچار خطای استراتژیک شده است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند قدرت موشکی و مسائل منطقه همچون سوریه و عراق که به امنیت ملی ایران و امنیت منطقه مربوط می شود قابل معامله نیستند و آمریکایی‌ها هستند که مجبور به عقب‌نشینی هم در مواضع سیاسی و هم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران خواهند شد و پس از سخنان ابلهانه اخیر، مقابله با آمریکا تبدیل به گفتمان ملی در ایران شده  است و قوای سه گانه و نیروهای مسلح و ملت هوشمند ، صبور و شجاع ایران با هدایت قائد عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای برای هرگونه شرائطی خود را آماده کرده‌اند  و به حول و قوه الهی ملت ایران پیروز این صحنه خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا قدرت سپاه را از نظامیان خود سئوال کند/ پیوستگی ملت با سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اساس اقتدار نیروهای مسلح ایران است

 دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تروریستی نامیدن سپاه به‌عنوان اشتباه دیگر رئیس جمهور آمریکا گفت: به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد می‌کنم ، قدرت سپاه را از نظامیان خودش در عراق و سوریه و خلیج فارس سوال کند و بداند که پیوستگی ملت با سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اساس اقتدار نیروهای مسلح ایران است و سپاه پاسداران یکی از ارکان قدرت دفاعی و ملی ایران است.

سرلشکر صفوی افزود: آمریکایی‌ها تحولات ایران و منطقه  را درک نمی‌کنند و به نوعی دچار عقب‌افتادگی ذهنی هستند  و آنها شکست‌های پی در پی از ایران خورده‌اند و ما نیز نبایستی هیچگاه از توطئه آمریکایی‌ها و عوامل آنها همچون صهیونیست‌ها غافل شویم و همیشه بایستی هوشیار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.