زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای خنک شمال - شمال غربی همراه با گرد و خاک در شهرهای شمالی استان طی امروز و فردا تداوم دارد.

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در سیستان وبلوچستان/طوفان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت و گویی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش بادهای خنک شمال - شمال غربی در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا تداوم دارد.

وی افزود: بنابراین طی این مدت شاهد گرد و خاک و کاهش دید در منطقه سیستان خواهیم بود اما در روز جمعه از شدت وزش باد در این مناطق کاسته می شود.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز وفردا در نواحی مرکزی، مرز شرقی و نواحی غربی استان سیستان و بلوچستان علاوه بر گرد و غبار، وزش بادهای شمالی با شدت کمتر منجر به خیزش گرد و خاک می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فردا در جنوب شرق استان شدت وزش باد و گرد و خاک بیشتر است، خاطر نشان کرد: از نظر دمایی از امروز به طور میانگین شاهد کاهش ۶ تا ۱۰درجه ای دما ابتدا در نیمه شمالی استان وبه تدریج و با شدت کمتر در نیمه جنوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت سواحل جنوبی استان مه آلود است، گفت: همچنین طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام پیش بینی می شود اما در روز جمعه با تشدید شدت وزش بادهای شمالی بخش های شرقی دریا به طور موقتی مواج می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و خاش با حداقل دمای ۱۱ و راسک با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.