خرم آباد- مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال ۹۶، ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج پرداخت شده است، گفت: هم اکنون ۳۰۰۰ لرستانی در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج در استان لرستان پرداخت شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی یاور عزیزپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: امسال در هفته تربیت‌بدنی ۱۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سطح استان اجرا می‌شود.

وی در رابطه با میزان اعتبارات ملی و استانی ورزش و جوانان لرستان در سنوات گذشته افزود: سال ۹۳ این اعتبارات ۲۱ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان، سال ۹۴، ۳۳ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان، سال گذشته ۴۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان و در سال ۹۶ ۸۱ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان مصوب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه اعتبارات امسال بیشتر از محل مالیات بر ارزش‌افزوده است عنوان کرد: در حوزه اعتبارات جاری نیز اعتبارات سال ۹۳ سه میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان، اعتبارات سال ۹۴ چهار میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، سال ۹۵ شش میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان و مصوب سال ۹۶ نیز شش میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان بوده است.

وی یکی از شاخص‌های مهم در حوزه ورزش و جوانان را ورزشکار سازمان‌ یافته دانست و بیان کرد: سال ۹۳ تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته لرستان ۳۲ هزار و ۳۷۴ نفر بود که امسال پیش‌بینی‌شده است از هر ۱۰۰ ورزشکار پنج نفر سازمان‌یافته داشته باشیم.

عزیزپور تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته سال ۹۴ را ۳۵ هزار و ۹۴۲ نفر برشمرد و گفت: تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان در سال ۹۵، ۴۵ هزار  و ۴۲۵ نفر بوده است و اکنون در سال ۹۶ این تعداد به ۵۱ هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است که نسبت به شش‌ماهه سال گذشته حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با تعداد ورزشکاران لرستان در سطوح مختلف ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی نیز تصریح کرد: سال ۹۳ در استان لرستان ۶۳۴ ورزشکار عنوان دار داشتیم که تعداد این ورزشکاران در سال‌های ۹۴ به هزار و ۱۴۴ نفر، سال ۹۵ به هزار و ۵۰۶ نفر و تاکنون در سال ۹۶ به ۸۶۵ نفر رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه بانوان ورزشکار استان طی سال‌های اخیر پنج مدال آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی‌ها نیز لرستان در سال ۹۳ میزبان ۵۶ مسابقه، ۹۴، ۱۱۳ مسابقه و در سال ۹۵ میزبان ۱۰۰ دوره مسابقه ورزشی بوده است.

وی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران در حوزه ورزش، گفت: یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زمین روستایی در ۱۱ شهرستان استان لرستان در اختیار ورزش و جوانان استان قرار گرفت.

عزیزپور بابیان اینکه ۱۸ هزار مترمربع زمین برای ساخت مجموعه ورزشی در رومشکان اهدا شده است، افزود: خانه کشتی بروجرد که خیران برای راه‌اندازی آن پیش‌قدم شدند به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به حمایت خیران از تیم صدف شهرستان کوهدشت اشاره و عنوان کرد: استخر شنای شهرستان ازنا با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شد و استخر شنای دورود نیز با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه ورزش استان لرستان هشت و نیم میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، گفت:  از محل یک درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان نیز سال ۹۳، ۶۳۱ میلیون ریال، سال ۹۵، ۵۳ میلیون تومان جذب کنیم، اعتبار سال ۹۶ نیز هنوز تخصیص پیداکرده است.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت ماده ۸۸ (اجازه اماکن ورزشی) نیز بیان کرد: سال ۹۳ از این محل ۹۸ میلیون تومان، سال ۹۴ یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان، سال ۹۵ یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان جذب شد و در سال ۹۶ پیش‌بینی می‌شود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد از این محل جذب شود.

عزیزپور تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به ۱۸۹ باشگاه ورزشی در سطح استان مجوز دادیم و بزرگ‌ترین استخر شنای استان نیز توسط بخش خصوصی در دورود ایجاد می‌شود.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین مجموعه سوارکاری استان در شهرستان دورود آماده افتتاح‌شده است، اظهار داشت: نخستین چمن مصنوعی رومشکان نیز برای ساخت به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه اخیراً ۲۴ پروژه ورزشی در استان افتتاح‌شده است افزود: در هفته تربیت‌بدنی توانستیم ۲۶ پروژه ورزشی را به افتتاح برسانیم که دو پروژه آن افتتاح سالن تمرین شهید رستمی مقدم در گلدشت خرم‌آباد و دیگری سالن باستانی شهرستان سلسله بود.

وی در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای این اداره نیز عنوان کرد: برنامه ما ارتقا تبدیل وضعیت است نه حذف کسی و ازآنجاکه ۷۷ پست سازمانی خالی داشتیم اقدام به جذب نیرو کردیم و اکنون نیروهای این سازمان از ۵۷ نفر سال ۹۳ به ۹۵ نفر در سال ۹۶ رسیده است.

عزیزپور  با اشاره به اینکه کمک هیئت‌های ورزشی  از فصل ۵ استانی امسال ۵۷۰ میلیون تومان بوده است بیان کرد: خروجی پول ما به سمت هیئت‌های ورزشی به سمت هیئت است نه شخص حقیقی.

وی راه‌اندازی ساختمان اداره کل ورزش و جوانان و خانه جوان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این اداره دانست و گفت: کار مطالعاتی خانه جوان انجام و در سایت استخر کوثر خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان به لزوم توجه به ورزش‌های همگانی تأکید کرد و اظهار داشت: جاده‌های تندرستی در هر یک از شهرستان‌های استان لرستان ایجاد می‌شود.

وی احیا پیست‌های دومیدانی را از دیگر برنامه‌های این  اداره کل دانست و افزود: در حوزه پرداخت وام ازدواج نیز بیش از ۳۳ میلیارد تومان پرداخت‌شده است و صف ۳۱ هزار نفره وام ازدواج در سال ۹۶ به سه هزار نفر رسیده است.

عزیزپور عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست سال ۹۶، ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج پرداخت شد، سال گذشته نیز این میزان پرداختی ۳۳۳ میلیارد تومان بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.