شهرکرد-رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: چندین سال است که چهارمحال و بختیاری با مشکل کمبود آب مواجه است که متاسفانه استان اصفهان همواره قصد خروج از مجرای قانونی برای انتقال آب استان را دارد.

جلوی لابی گری های مسئولان اصفهان گرفته نشود آب چهارمحال و بختیاری به تاراج می رود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا توکلی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: توجه ویژه اعضای شورای شهر شهرکرد به مسئله آب موجب شده تا برنامه ریزی در خصوص برگزاری همایش آب با موضوعیت بام ایران در حسرت آب در آبان ماه سال جاری برگزار شود.

وی افزود: این همایش با محورهای اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، احیای منابع آب های سطحی و زیرزمینی و راهبردهای احیای زاینده رود از سراب تا پایاب برگزار خواهد شد.

توکلی تاکید کرد: مسئله مهم و اساسی و وظیفه ذاتی تمام مردم استان و مسئولان دفاع از حق خود در برابر آب است.

رئیس شورای شهر شهرکرد اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی در چارچوب قانون بایستی یک همدلی بین مردم و اعضای شورای شهر ایجاد شود و با پیگیری‌های قانونی دولت را متوجه انجام این بحران به‌وجود آمده توسط استان اصفهان کرد

وی خاطر نشان کرد: چندین سال است که چهارمحال و بختیاری با مشکل کمبود آب مواجه است که متاسفانه استان اصفهان همواره قصد خروج از مجرای قانونی برای انتقال آب استان را دارد.

در ادامه این نشست حیدر علیپور یکی از اعضای شورای شهر شهرکرد گفت: بحث آب، بحث سیاسی نیست، بلکه حیات جامعه است که در حال حاضر بسیاری از افراد و بویژه نمایندگان اصفهان با لابی گری های متعدد بدنبال آن هستند تا مسئله آب را سیاسی جلوه داده و آب استان را به یغما ببرند.

وی افزود: طرح بن به بروجن یک طرح قانونی است و استان با تمام توان بدنبال تمام کردن این پروژه است، اما متاسفانه مسئولان اصفهان پی در پی در حال سنگ اندازی برای توقف این پروژه هستند.

علیپور تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری قصد تنش در بحث آب را ندارد و به دنبال علت این است که چرا دولت به مشکل استان توجه نمی‌کند و با کسانی که مشکل ایجاد می‌کنند برخورد جدی و قاطع نمی‌کند

در ادامه فرهاد رئیسی از اعضای شورا گفت: ۹۴ درصد کشور دچار خشکسالی شده است و چهارمحال و بختیاری و چندین استان دیگر در بدترین شرایط بحران آب قرار دارند بنابراین مسئولان استانی و کشوری باید به منظور حفاظت از آب چاره اندیشی کنند تا این معضل برطرف شود

وی افزود: در حال حاضر و با شرایط موجود بارش برف به باران تبدیل شده و در شهرکرد اکثر قنات ها یا کاملا خشک شده اند یا رو به خشک شدن هستند.

رئیسی تصریح کرد: در بحث حل معضل آب باید اشتراکی بین چهار مولفه نهادهای حاکمیتی استانی، نهادهای حاکمیتی ملی،نهادهای مردمی و NGO ها بوجود آید تا این مشکل بصورت ریشه ای و بلند مدت مرتفع شود.

در ادامه طیبه شریفی گفت:تمام کشور دچار خشکسالی شدید شده است اما استان چهارمحال و بختیاری در این میان با وضعیت بدتری مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.