اصفهان- مدیرکل زندان های استان اصفهان تنها راه کاهش زندان و زندانی را پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در جوامع خواند و راهکار رسیدن به این نتیجه مطلوب و هدف دار را برنامه ریزی، درایت و تعامل همه جانبه مسئولین و مردم بیان کرد.

کاهش زندان و زندانی با پیشگیری از وقوع جرم میسر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسدالله گرجی زاده در مراسم تکریم و معارفه رییس زندان شهرضا که با حضور مسئولان اجرایی، فرهنگی، قضایی و خیرین شهرستان شهرضا برگزار شد، به اهداف نظام زندانبانی پرداخت و گفت: جامعه هدف در زندان ها، مددجویانی هستندکه دستخوش روزگار شده و به دلیل سهوی و یا غیر سهوی به علت نقض قوانین در جامعه به زندان دچار شده اند.

وی گفت: در کنار این قشر اسیب دیده و آسیب پذیر، خانواده های آنان نیز به نوعی دچار حبس و زندان هستند که نگرانی جامعه را افزایش داده است.

مدیر کل زندان های استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: باید با تدوین قوانین و برنامه های مدون و اصولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اسیب قدم های بلندتر و بهتری برداشته شود.

گرجی زاده نگرانی مجموعه مدیریت قضایی و زندانها را عدم توجه مسئولان و مردم به آزادی فرد پس از زندان برشمرد و گفت: اگر فردی از زندان با آن نگاه اصلاحی و تربیتی که در زندان ها دنبال نموده به جامعه رها شود و مردم و مسئولان برای اشتغال وحمایت او اقدامی صورت ندهند، بدون شک فرد آسیب دیده باز هم به تخلف و سرپیچی از قوانین روی آورده و دچار حبس و ‌زندان می شود.

مدیر کل زندان های استان درادامه سخنانش نیز تنها راه کاهش زندان و زندانی را پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در جوامع دانست و راهکار رسیدن به این نتیجه مطلوب و هدف دار را برنامه ریزی، درایت و تعامل همه جانبه مسئولین و مردم بیان کرد.

وی تلاش خیرین در شهرستان شهرضا را گامی بزرگ در عرصه زندانبانی اسلامی بیان و اظهار امیدواری کرد: در راستای ایجاد اشتغال مددجویان پس از ازادی نیز تدابیر بهتری اندیشیده شود.

مدیرکل زندان های استان درادامه به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز اشاره و تصریح کرد: در جشن های گلریزان و برنامه یک شهر ضیافت و همچنین برنامه تلویزیونی ماه عسل در سال جاری بیش از۶۸۰ زندانی توسط خیرین، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه در شش ماهه سال جاری از زندانهای استان رهایی و به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی در پایان سخنانش از تلاش های موسوی رییس زندان شهرضا قدردانی و حسین سجادی را به سمت رییس جدید این شهر معرفی و منصوب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.