شهرکرد-رئیس مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد گفت: انحرافات مدیریتی موجب شده است که استان در بحث آب مورد ظلم واقع شود و رو به انزوا باشد و متاسفانه چهارمحال و بختیاری بیشترین خسارت را از این رویه های مدیریتی می بیند.

انحرافات مدیریتی عامل ظلم به چهارمحال و بختیاری در بحث آب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین صمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸ دشت استان ممنوعه بحرانی اعلام شده است گفت: ۷۰ درصد آب مصرفی چهارمحال و بختیاری از دشت ها و آب های زیرزمینی تأمین می شود که باید در این زمینه با مدیریت صحیح چاره اندیشی اساسی شود.

وی افزود: انتقال آب استان از تونل گلاب به اصفهان به دلیل نداشتن مجوزات زیست محیطی پروژه‌ای غیر قانونی است که متأسفانه مسئولان و نمایندگان اصفهان با  لابی‌گری در پی قانونی جلوه دادن این معضل هستند.

عضو کمیته صیانت از آب استان تصریح کرد: انحرافات مدیریتی موجب شده است که استان در بحث آب مورد ظلم واقع شود و رو به انزوا باشد و متاسفانه چهارمحال و بختیاری بیشترین خسارت را از این رویه های مدیریتی می بیند.

صمدی با اشاره به طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن گفت: این طرح در سال ۹۰ توسط وزارت نیرو مصوب شده و دارای مجوزات زیست محیطی و تخصیص آب است و این طرح اجرایی خواهد شد زیرا از ۲  دولت برای این مصوبه اخذ شده است.

وی در ادامه گفت: طبق آمار اخذ شده میزان سرانه مصرف آب هر شخص در چهارمحال و بختیاری ۱۶۰ لیتر در روز است که این سرانه مصرف برای هر شخص در اصفهان ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در روز محاسبه شده است که نشان می‌دهد با گزارشات غلط و ساختگی کار قانونی، غیر قانونی جلوه کند.

رئیس مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکردخاطر نشان کرد: در ۱۵ سال اخیر مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده است که امروز این رقم به ۸۰۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است و متاسفانه ۷۰ در صد از این میزان مربوط به برداشت ها از آب های زیرزمینی و دشت ها است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.