یکی از رهبران جنبش حماس به اظهارات نماینده رئیس‌جمهور آمریکا درباره تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین واکنش نشان داد.

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس امروز پنجشنبه، مطالبات جیسون گرینبلات نماینده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره آشتی بین دو جنبش فتح و حماس را دخالت آشکار در امور داخلی فلسطین دانست.

باسم نعیم، یکی از رهبران جنبش حماس گفت: اظهارات گرینبلات، دخالت آشکار در امور فلسطین است، زیرا این حق ملت فلسطین است که بر اساس منافع استراتژی عالی خود، حکومت خود را انتخاب کند.

وی افزود: اظهارات گرینبلات درباره ضرورت به‌رسمیت شناختن اسرائیل از سوی دولت وحدت ملی فلسطین، تحت فشارهای کابینه راستگرای اسرائیل مطرح شده است.

گرینبالت روز پنجشنبه گفت: دولت وحدت ملی فلسطین که از سوی دو جنبش فتح و حماس تشکیل شده است، باید تعهد بدهد که اسرائیل را به‌رسمیت می‌شناسد و خشونت را کنار می‌گذارد.

وی در بیانیه‌‌ای گفت: آمریکا بار دیگر بر اهمیت پایبندی به اصول کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه تاکید می‌کند  و این اصول همان پایبندی صریح دولت فلسطین به کنارگذاشتن خشونت، به‌رسمیت شناختن اسرائیل، قبول توافق‌ها و تعهدات قبلی امضا شده بین دو طرف از جمله خلع سلاح تروریست‌ها و پایبندی به مذاکرات صلح‌آمیز است.

پیش از این کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای رسمی در روز سه شنبه مجموعه‌ای از اقدامات و شروط را برای تعامل با دولت فلسطینی برآمده از آشتی ملی طرح کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس ضمن مخالفت قاطعانه خود با آن، بر پیشبرد آشتی تاکید کردند.

دو جنبش فتح و حماس، پنجشنبه گذشته توافق نهایی آشتی فلسطین را در قاهره امضا کردند.

منبع: العهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.