۲۵ تن از وزرای خارجه اسبق جهان با ارسال نامه ای به رهبران کنگره آمریکا خواستار پایبندی واشنگتن به برجام شدند.

نامه ۲۵ وزیر خارجه اسبق جهان به کنگره آمریکا برای حفظ برجام

به گزارش قدس آنلاین، ۲۵ وزیر خارجه اسبق کشورهای مختلف جهان با ارسال نامه ای به کنگره آمریکا، خواستار پایبندی واشنگتن به توافق هسته ای با ایران شدند.

بر اساس این گزارش، شخصیت های سیاسی شناخته شده ای همچون «مادلین آلبرایت»، «یوشکا فیشر» و «اوبر ودرین» وزرای خارجه اسبق کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه در کنار وزرای خارجه اسبق کشورهای پرتغال، بلژیک و استرالیا در فهرست امضا کنندگان این نامه به چشم می خورند.

شخصیت های امضا کننده این نامه هشدار داده اند که خروج یکجانبه آمریکا از برجام پیامدهای بسیار ناگواری برای امنیت و موقعیت آمریکا به همراه خواهد داشت.

در این نامه آمده است: ما با تجربه خود می گوییم جهان در صورتی روی واشنگتن حساب می کند که به تعهدات خود پایبند بماند. اگر اعتبار آمریکا از دست برود، پیامدهای آن برای این کشور و همپیمانان واشنگتن مصیبت بار خواهد بود.

لازم به ذکر است «مادلین آلبرایت» همچنین در مصاحبه تلفنی روز چهارشنبه خود با نیویورک تایمز در خصوص اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص فعالیتهای هسته ای ایران گفت: نگرانی های وی را درک می کنم. اگر ایران سلاح هسته ای در دست داشت، همه چیز جدی تر می شد.

منبع: نیویورک تایمز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.