قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی مخالف بلندمرتبه‌سازی در اطراف بارگاه منور رضوی است و جلسات متعددی نیز در همین رابطه برای رسیدن به توافقی جامع با شهرداری مشهد و معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است.

آستان قدس رضوی مخالف بلندمرتبه‌سازی در اطراف بارگاه منور رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در گردهمایی انجمن اسلامی مهندسین خراسان با اشاره به انجام مطالعات و کارشناسی دقیق حوزه‌های عملیاتی در آستان قدس رضوی اظهار داشت: با انجام این فرآیند ۱۷۵ عامل حیاتی، ۴۸۶ شاخص موفقیت و ۲۳۷ برنامه اجرایی احصاء و ابلاغ شد که بودجه سال جاری نیز با هدف تحقق این اهداف تنظیم و تصویب شد.

وی تصریح کرد: زائر محوری با هدف ارتقای سطح امنیت، بهداشت و درمان، اسکان، حمل و نقل و خدمات رفاهی از مهمترین اولویت‌های راهبردی تولیت معزز آستان قدس رضوی است.

بختیاری بیان کرد: توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم از دیگر سیاست‌های کلان ما در دوره جدید است که یک میدان وسیع و عظیم عملیاتی را برای عرض ارادت همه ارادتمندان و مشتاقان خادمی حضرت امام رضا(ع)گشوده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با افتتاح دفاتر نمایندگی آستان قدس در مراکز استان‌ها، امروز در اقصی نقاط میهن‌مان با نام مبارک امام رضا(ع) از کار محرومان و مستضعغان گره گشایی می‌شود.

وی ارائه خدمات درمانی پزشکان متخصص به بیماران محروم را از مصادیق بارز توسعه خادمیاری حضرت رضا(ع) برشمرد و گفت: امروز دیگر خدمت به امام رضا(ع) محدود به حریم قدسی و اماکن متبرکه رضوی نیست و همه کشور در فاز نخست و کشورهای اسلامی در گام های بعدی عرصه خدمت صادقانه و خالصانه به نیازمندان و محرومان است.

بختیاری در بخش دیگر با اشاره به  خدمات آستان قدس رضوی به محرومان مشهد اظهار کرد: اعطای سند مالکیت به ساکنان شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر بدون دریافت حق تقدیمی اقدام بزرگی است که با استقبال مردم شریف و محروم آن مناطق روبه رو شده و آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی گفت: مشارکت در احیای ۱۱۰ قنات در روستاهای محروم، اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب اشتغال و توسعه ۱۲ دهستان و اعزام ۴۰۰ هزار زائر زیارت اولی به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) از دورترین نقاط کشور از اقداماتی است که برای اجرایی شدن منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام شده است.

بختیاری در پاسخ به سئوالی درباره بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: آستان قدس رضوی مخالف بلندمرتبه‌سازی در اطراف بارگاه منور رضوی است و جلسات متعددی نیز در همین رابطه برای رسیدن به توافقی جامع با شهرداری مشهد و معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است.

در ادامه این مراسم که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، سید مرتضی بختیاری به سئوالات حضار درباره موضوعات مرتبط با رویکردها و اقدامات آستان قدس رضوی پاسخ داد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.