زاهدان-اولین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه و شماری از مسئولان در این دانشگاه افتتاح شد.

اولین مجتمع فناوری و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ظهر امروز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت فعالیت‌های دانش بنیان در این دانشگاه شکل می‌گیرد.

علیرضا دلیری اظهار داشت: ایده پردازی‌های دانشجویان در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اساتید آنان و بهره گیری از روش‌های نوین می‌تواند بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر نشان داده که از ظرفیت نیروی انسانی خوبی برخوردار است.

دلیری بیان کرد: فعالیت‌های متفاوتی نسبت به سایر استان‌های کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان تا کنون ظرفیت‌های بسیار خوبی از خود نشان داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت شکوفایی می‌توانند اقتصاد این استان را متحول کنند.

دلیری اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان بستر زیرساخت فناوری‌های نوین را در این استان شکل خواهیم داد. وی گفت: ایجاد شغل در این مراکز اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را بدنبال دارد، چون زیرساخت این کار فکر، فهم و دانش است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی کرده اند. وی ادامه داد: هم اینک شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در تمام نمایشگاه‌های تهران حضوری فعال دارند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم اینک جزو سه پارک برتر کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

دلیری اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی مشکل اشتغال سیستان و بلوچستان را می‌تواند برطرف کند. وی بیان کرد: با بهره گیری از فناوری‌های نوین در سیستان و بلوچستان می‌توان شاهد شکوفایی بخش کشاورزی این استان بود.

وی افزود: برای رفع کم آبی در کشور می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در گذشته از مشکل کم آبی رنج می‌برد که با استفاده از فناوری‌های نوین و تغییر کشت این مشکل را برطرف کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه گیاهان دارویی بسیار قوی است و کشت این محصولات می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر محصولات پر هزینه باشد.

دلیری اظهار داشت: اقبال خوبی در دنیا از گیاهان دارویی شده و این ظرفیت در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید با بهره گیری از فناوری‌های نوین آن را شکوفا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.