خرم آباد- امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: آمریکا که قبلا انرژی هسته‌ای را بهانه کرده بود، امروز نیز قدرت موشکی را بهانه کرده و در آینده نیز بهانه‌های جدیدی را می‌آورد؛ آمریکا در واقع با قدرت و اقتدار ایران اسلامی مخالف است.

آمریکا با بهانه‌تراشی دنبال متوقف کردن اقتدار ایران اسلامی در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های پیش‌رو در این هفته، ولادت امام محمد باقر(ع) است که این امام در خصوص تقوا به فرزندشان سفارش کرده‌اند هنگامی که خداوند متعال نعمتش را شامل حال تو کرد سپاس‌گذاری انجام ده.

وی با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های بی‌شماری را به انسان عطا کرده است عنوان کرد: انسان‌ ناسپاس این همه نعمت را نمی‌بیند و فقط درهایی که از روی حکمت بسته‌ شده‌اند را می‌بیند.

امام ‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه شمارش و نمایش نعمت و ستایش خدا ار نشانه‌های تقوا است خاطرنشان کرد: کلید رزق کم استغفار از ‌گناه است و قرآن کریم می‌فرماید که وجود پیامبر(ص) و استغفار از گناه دو راه برای درامان‌ماندن ازگناه است.

متقی‌نیا تصریح کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با نخبگان داشتند ایشان فرمودند، که آمریکا حملات و هجمه جدیدی را علیه ملت ایران آغاز کرده است و این بار نیز از ملت ما شکست می‌خورد.

وی افزود: باید از غفلت در برابر آمریکا پرهیز کرد، چراکه آمریکا با عناصر اقتدار و قدرت ملت ما مخالفت ورزیده و مخالف این است که جمهوری اسلامی از توان موشکی و اقتصاد مقاومتی درون‌زای ملت ایران برخوردار باشد، لذا آمریکا که در قبل انرژی هسته‌ای را بهانه کرده بود، امروز نیز قدرت موشکی را بهانه کرده و در آینده نیز بهانه‌های جدیدی را می‌آورد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، با تاکید بر اینکه بی‌اعتنایی کردن به دشمن جایز نیست، خاطرنشان کرد: ناامیدی جوانان ایرانی از جمله القائات دشمن است و لازم است که با افزایش قدرت دفاع از تجربیات دفاع مقدس استفاده کرده و با اقتصادمقاومتی در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بکوشیم.

متقی‌نیا تصریح کرد: طبق روایات امام‌ سجاد(ع) سخت‌ترین حادثه برای کاروان اهل بیت اتفاقات شام بود و این در حالی است که ورود اسیران کربلا به شام مناسبت دیگری است که پیش رو است.

وی با اشاره به برگزاری همایش  خانواده اظهار داشت: خانواده سبب افزایش اعتماد به نفس در فرزندان می‌شود و یا ضعف در آن‌ها را به دنبال دارد، که خانواده می‌تواند با همت و اراده فرزندان مسوولیت‌پذیری را بار آورد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: در آبان ماه 1343 امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون اعتراض کرد و این در حالی است که امام با وابستگی و رفتن زیر سلطه دشمن مخالف بود و به علت همین اعتراض سال‌های زیادی در تبعید به سر بردند.

متقی‌نیا گفت: دشمنی امروز آمریکا نیز به علت این است که ملت ما نمی‌خواهد زیر سلطه استکبار رود.

وی با اشاره به فاجعه انسانی و نسل‌کشی مسلمانان ‌میانمار، عنوان کرد: این موضوع در صورتی در حال وقوع است که مجامع مدعی حقوق بشر نظاره‌گر این فاجعه هستند و هیچ اقدامی برای مقابله با آن نمی‌کنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، افزود: کمک کردن به مسلمانان میانمار وظیفه انسانی ما است و این در حالی است که به نوعی عمل به توصیه‌های حضرت علی(ع) نیز به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.