بیرجند- خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز آمریکا دچار توهم شده است و خیال نفوذ در کشور ایران را دارد، گفت: برجام مکر و حیله دشمن و آمریکا را برای همه روشن کرد.

برجام چهره حیله‌گر آمریکا را نمایان کرد/آمریکا دچار توهم شده است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام حسین مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه روایات انبیای الهی و قرآن بر تقوا و ایمان سفارش بسیاری دارند، اظهار کرد: عمل به خیر حقیقت تقوا و ایمان است.

وی با بیان اینکه باید زندگی خودمان را بر اصل و اساس ایمان بنا کنیم، افزود: زندگی ای که در آن تقوا جایی نداشته باشد جای آن را نفسانیت سست دنیایی فرا می گیرد و عاقبتی جز جهنم ندارد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انسان با داشتن ایمان صالح و تقوای الهی بیمه می شود، گفت: تقوا نباید صرفا شعار باشد بلکه عمل به خیر و داشتن ایمان صالح تقوای الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان جامعه اسلامی و ملت ایران اسلام را مانع از پیشرفت می دانند، عنوان کرد: امروزه دشمن تمامی جنایات و اشتباهات را به اسم دین اسلام معرفی کرده است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه نداشتن دین اسلام و ایمان پیشرفت را به دنبال نخواهد داشت، بیان کرد: پیشرفت کشورهای اروپایی به دلیل بی دینی نیست چراکه خوشبختان کشورهای اروپایی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران صاحبان علم و بزرگان زیادی داشته و دارد، افزود: دانشمندان اروپایی شاگردان علمای ایرانی بودند و با استفاده از علم این بزرگان پیشرفت کرده اند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حاکمان نادان و جاه طلب موجب عقب ماندگی از انقلاب صنعتی کشورهای اسلامی شده اند، گفت: اگر حاکمان اسلام را درک می کردند امروز کشورهای اسلامی و ایران پیشرفته ترین کشور صنعتی در جهان بود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی علی رغم داشتن صنعت اما فرهنگ و اخلاق ندارند، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت جهانی با رعایت اسباب اسلامی فراهم می شود لذا باید با تقوا و ایمان نتایج خوبی از اموری که انجام می دهیم به دست آوریم.

حمایت از تولید ملی موجب رشد و توسعه کشور

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه کشور تنها در صورتی رشد خواهد کرد که پشتکار و عزم جدی داشته باشیم، عنوان کرد: حمایت از تولید ملی موجب رشد و توسعه در کشور می شود.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه کشور ایران در انرژی سته ای و هوا و فضا، بیان کرد: رشادت ها و پشتکار جوانان انقلابی و غیور کشور ایران را جزء ده کشور پیشرفته دنیا معرفی کرده است.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حرف های ترامپ علیه کشور اسلامی ایران چیزی جز گزافه گویی نبوده است، افزود: ملت ایران به دنیا نشان می دهند مقتدرانه پای کشور خود ایستاده و کشور را از نفوذ و دخالت بیگانگان حفظ می کنند.

وی با اشاره به اینکه علم، عقل و دین سه بینش مهم اسلامی است، گفت: اگر می خواهیم کشور پیشرفت داشته باشد باید این سه بینش را که مکمل یکدیگر هستند را سرلوحه امور قرار دهیم.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: کشور آمریکا علی رغم پیشرفت صنعتی اما در عرصه های مادی آرامش ندارند چراکه بسیاری از مشکلات جامعه بشری معلول دنیای صنعتی غرب است.

دموکراسی غربی در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد

وی با بیان اینکه دموکراسی غرب در انقلاب اسلامی جایی ندارد بلکه مردم سالاری دینی است که می تواند موجب پیشرفت جامعه شود، گفت: آمریکا همان آمریکای سابق است و رئیس جمهور آن ها تنها از نظر ظاهری با ریاست جمهورهای قبل  فرق دارد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تمامی رئیس جمهورهای آمریکا به دنبال خود محوری، شیطان صفتی و ظلم به اسلام بوده اند، عنوان کرد: بد عهدی ها و رفتارهای اخیر آمریکا عمق سیاست امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در مورد صفت ناپاک آمریکا نشان داده است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا دچار توهم شده است و خیال نفوذ در کشور ایران را دارد، افزود: کشور آمریکا به دنبال گرفتن امتیاز از کشور ایران است تا بتواند زمینه های مذاکرات بعدی را نیز به نفع خود فراهم کند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه ملت ایران همواره باید هوشیار باشند و سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهند، عنوان کرد: با وجود اینکه برجام هزینه های زیادی بر دوش ایران گذاشت اما مکر و حیله دشمن و آمریکا را نیز برای همه روشن کرد.

وی با بیان اینکه رفتارهای زشت آمریکا اتحاد و همدلی مردم ایران را بیش از پیش کرده است، اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان موضع گیری بسیار خوبی در برابر سخنان ترامپ نشان داده است و امیدواریم دولتمردان ما از این بعد دیگر به این کشور اعتماد نکنند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اروپا نیز در باطن همان استراتژی آمریکا را دنبال می کند، افزود: مخالف صلح و ارتباط با کشورهای اروپایی نیستیم اما این صلح نباید منافع کشور را تهدید کند.

وی با بیان اینکه تمام امور دولتمردان طی چهار سال آینده باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: نباید وقت و هزینه خود را برای برجام هدر دهیم چراکه کشور ایران با تکیه بر جوانان انقلابی می تواند رشد داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.