۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 569658

جامعه:پژوهش جدیدی در تایوان نشان می‌دهد که تعداد دفعات سردردهای میگرنی با بروز علائم اضطراب و افسردگی ارتباط دارند.

«میگرن» افسردگی و اضطراب را تشدید می‌کند

قدس آنلاین- پژوهش جدیدی در تایوان نشان می‌دهد که تعداد دفعات سردردهای میگرنی با بروز علائم اضطراب و افسردگی ارتباط دارند.

«میگرن» به سردردهای شدیدی گفته می‌شود که جزو بیماری‌های بسیار شایع سیستم عصبی نیز به حساب می‌آید. درد شدید پیشانی و چشم‌ها و فشار در ناحیه گردن مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری هستند که با توجه به شدت و دفعات آن می‌تواند مانع از انجام فعالیت‌های روزمره شود.

گرچه در گذشته میگرن را ناشی از اختلال‌های هیجانی می‌دانستند اما پژوهشگران تایوانی به بررسی‌های دقیق‌تری درباره تأثیر این بیماری بر اضطراب و افسردگی دست زدند که نتایج آن در نشریه the Journal of Head and Face Pain به چاپ رسید.

در این باره پژوهشگران تعداد دفعات دردهای میگرنی در ماه و ارتباط آن با بروز علائم افسردگی و اضطراب را مد نظر داشتند. همچنین مدت زمان خواب نیز در این بررسی مورد توجه بود.

نتایج، نشان داد بیمارانی که معمولاً به دفعات بیشتری در ماه از سردردهای میگرنی رنج می‌بردند، دچار علائمی از افسردگی و اضطراب نیز هستند. همچنین مشخص شد افرادی که خواب مطلوبی ندارند نیز بیشتر مستعد ابتلا به سردردهای مکرر خواهند بود. در واقع ارتباط مشخصی بین دفعات بروز میگرن، شدت اضطراب و افسردگی و کمبود خواب وجود دارد.

هنوز هیچ علت دقیقی برای این مسئله تشخیص داده نشده است، اما پژوهشگران بر این باورند که عوامل مؤثر بر اندوه و پریشانی هیجانی و دفعات بروز سردرد ممکن است ناشی از یک مکانیسم پاتوفیزیولوژیک مشترک تحت تأثیر هم قرار گیرند. در این صورت به نظر می‌رسد درمان پزشکی برای تسکین سردردهای میگرنی می‌تواند منجر به کاهش علائم اضطراب و افسردگی نیز بشود.

منبع: scoopnest.com

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.