بجنورد- دبیر دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان در آئین اختتامیه مرحله استانی این جشنواره در خراسان شمالی گفت: کارگاه های آموزشی حوزه علوم قرآنی در استان ها حمایت می شود.

کارگاه های آموزشی حوزه علوم قرآنی در استان ها حمایت می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ مجتبی میرزایی نسب، در آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره مدهامتان در خراسان شمالی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان قرآنی این استان، خطاب به حاضران گفت: از اینکه پای سفره پربرکت قرآن کریم حضور دارید، قدر خود را دانسته و سپاسگزار خداوند باشید چراکه گوشت و پوست و خون شما با انس با کلام وحی آمیخته شده و این مهم مایه مباهات است.

 وی با بیان اینکه در این مراسم برگزیدگان رشته های قرآنی جشنواره مدهامتان معرفی و تقدیر می شوند، از حضور برترین ها در جشنواره کشوری خبر داد و گفت: مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامّتان» ١٤ تا ١٧ آذر ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

 دبیر دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد با بیان اینکه ما در دبیرخانه دائمی به دنبال حمایت از برنامه های آموزشی فعالان قرآنی هستیم، افزود: دبیرخانه دائمی آمادگی دارد جلسات، کارگاه ها و محافل آموزشی فعالان حوزه قرآنی در استان ها را حمایت کنند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این آئین از جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان بزرگترین برنامه معاونت فرهنگی ستادعالی کانون های مساجد نام برد که با قوت تمام هر ساله در سراسر کشور برگزار می شود.

 هاشم شیرازیان، ترویج فعالیت های قرآنی، شناسایی نیروهای مستعد و  ارزیابی فعالان قرآنی را از جمله اهداف این برنامه فرهنگی برشمرد و افزود: برترین های مرحله استانی جواز حضور در مرحله کشوری را دریافت می کنند هرچند که همه شرکت کنندگان در این مسابقه از نظر ما برنده هستند.

وی در ادامه بر گسترش و توسعه طرح های قرآنی همچون خانه های نور، تلاوت نور، تفسیر قرآن کریم و تدبر در مفاهیم قرآن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با همکاری برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره تأکید کرد.

 در ادامه این مراسم که در محل مدرسه قرآنی مشکات بجنورد برگزار شده بود، از برگزیدگان رشته های قرآنی در بخش خواهران و برادران تقدیر شد.

 گفتنی است؛ در مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان ٣٠٠ شرکت کننده خواهر و برادر در رشته های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد، سوره و اذکار نماز و همچنین مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با هم رقابت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.