زاهدان-رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: لیست درمانی در استان سیستان و بلوچستان تکمیل شده است و فقط مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک در استان نیاز است که هفته گذشته برای اولین بار این مرکز در تهران افتتاح شد.

سیستان و بلوچستان نیازمند مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرید براتی بیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز TC بهزیستی در زاهدان اظهار داشت: از همکاری و هماهنگی خوبی که در استان سیستان و بلوچستان بین همکاران محترم در استانداری، اداره کل فنی حرفه ای و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: مراکز اجتماع درمان مدار شور زندگی و صلح درون ایرانیان مراکزی هستند که معتادین پس از ترک بتوانند بازسازی رفتارای شخصیتی داشته باشند.

وی با اشاره بر اینکه در گذشته نیز در کشور به این مراکز توجه شده بود افزود: ۲۰ مرکز اجتماع درمان مدار شور زندگی و صلح درون ایرانیان درحال فعالیت هستند که مدت اقامت معتادین تا ۶ ماه خواهد بود.

براتی خاطرنشان کرد: استحکام شخصیت برای این افراد ضرورت است تا در مقابل وسوسه ها پس از رها سازی مواد مقاومت کنند و امیدواریم با مراجعه به مراکز به سلامتی پایدار کمک کنند.

وی همچنین به یادگیری حرفه های متناسب با جامعه در مراکز TCاجتماع درمان مدار شور زندگی و صلح درون ایرانیان اشاره کرد و افزود: پس از آموزش می‌توانند با مراجعه به بهزیستی از محل اعتبارات بهبود یافتگان وام دریافت کنند.

وی در خصوص مواد مخدر صنعتی نیز عنوان کرد: رتبه مصرف شیشه در کشور کاهش یافته است که با توجه به خطرناک بودن این ماده جای امیدواری و خوشحالی دارد.

براتی افزود: ۷ هزار و ۲۰۰ مرکز ترک اعتیاد از طریق دارو درمانی در کشور داریم و مرکز TC با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است و تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر مراجعه کننده داشته است.

رئیس مرکزTC اجتماع درمان مدار شور زندگی و صلح درون ایرانیان در زاهدان نیز در این مراسم افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان و ۲۵۰۰ متر زیربنا افتتاح شد که ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

عرب اظهار داشت: این مرکز دارای ۲ روانشناس، یک پزشک ، یک روانپزشک و دو مددکار است همچنین ۲۶ مین مرکز در کشور می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.