۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 569712

یزد - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: طرح بام به بام با ظرفیت تولید پنج هزار کیلووات برق با عقدتفاهم‌ای میان شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت پیشگامان کویر یزد در این استان اجرایی می‌شود .

طرح بام به بام در یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صحتی در حاشیه آیین عقد قرارداد همکاری با شرکت پیشگامان کویر اظهارداشت: اجرای طرح «بام به بام» فرصت مغتنم برای توسعه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان می باشد و یک هزار نیروگاه پنج کیلوواتی در سراسر استان با عنوان طرح بام به بام اجرا می‌شود . 

وی افزود: یزد دارای ۳۳۰ روز آفتابی و مستعد در انرژی خورشیدی است و در حال حاضر ۱۶۰ نیروگاه خورشیدی در استان یزد در حجم کوچک و خانگی نصب شده است . 

صحتی تصریح کرد: هر کیلووات سامانه خورشیدی سالانه ۱۸۰۰ کیلووات ساعت در اقلیم یزد برق تولید می‌کند و نرخ تضمینی خرید برق خورشیدی برای ظرفیت زیر ۲۰ کیلووات ۸۰۰ تومان و برای بالای ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات ۷۰۰ تومان است . 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بازگشت سرمایه زیر چهار سال در سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی را متذکر شد و ابراز امیدواری کرد: ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه خانگی پس از اجرای کامل  طرح «بام به بام» به افزون بر پنج هزار و ۱۶۰ نیروگاه کوچک افزایش یابد . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.